
Do tej pory gravelowa oferta marki skupiała się głównie na zaawansowanych konstrukcjach karbonowych, takich jak Arcadex oraz aerodynamiczny Impulso użytkowany przez Nico Roche’a podczas jego zwycięstwa w kategorii Masters 40 na Mistrzostwach Świata w Gravelu UCI. Nowe propozycje wydają się odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na funkcjonalne rowery all-road, które nie wymagają tak dużych inwestycji jak ich karbonowe odpowiedniki.
Bianchi wprowadza do oferty dwa nowe gravele
Arcadex AL stanowi aluminiową wersję sprawdzonego już modelu, dostępną za 2350 euro. Konstrukcja wykorzystuje hydroformowane rurki aluminiowe, które naśladują aerodynamiczną stylistykę droższego karbonowego odpowiednika, przy czym gładkie spawy celowo imitują wygląd włókna węglowego. Co istotne, model ten pozwala na montaż opony do 50 mm szerokości, co powinno wystarczyć nawet na najbardziej wymagające szutrowe trasy.
Czytaj też: Bianchi Aquila RC. Włosi stworzyli rower szybszy od wiatru
Rower otrzymał mechaniczny napęd Shimano GRX 1×12 w połączeniu z kasetą SLX o zakresie przełożeń 10-51. Karbonowy widelec został odpowiednio wydłużony i przygotowany pod kątem potencjalnego montażu amortyzowanego widelca gravelowego. Geometria z 71-stopniowym kątem główki ramy zdaje się celować w dwóch typach kolarzy: szosowców chcących spróbować gravela oraz miłośników MTB zaczynających przygodę z tym segmentem.

Równie ciekawie prezentuje się Via Nirone 7, który nawiązuje do historycznego adresu pierwszej pracowni Eduardo Bianchiego. Na rok 2026 model został kompletnie przeprojektowany jako maszyna wielopowierzchniowa skierowana do osób wkraczających w świat all-road i bikepackingu. Dostępny jest w dwóch wariantach: z napędem Shimano GRX 1×11 za 1890 euro oraz z GRX 1×12 za 1950 euro.
Co wyróżnia ten model, to niezwykle praktyczne podejście do wyposażenia. Rama oferuje trzy zestawy mocowań na bidony, dodatkowe punkty na górnej rurze przeznaczone do montażu torby oraz standardowe miejsca na błotniki i bagażnik. Karbonowy widelec z potrójnymi mocowaniami “anything mounts” dopełnia całości, tworząc pojazd wyraźnie nastawiony na dłuższe wyprawy. Warto jednak zauważyć, że geometria Via Nirone 7 jest bardziej stroma z przodu, a stack niższy niż w typowych gravelach, co może nie odpowiadać wszystkim poszukującym wygodnej, wyprostowanej pozycji.

Oba modele łączą pewne wspólne cechy, jak pełne wewnętrzne prowadzenie linek oraz kompatybilność z jednoczęściową karbonową kierownicą Bianchi Reparto Corse RC, znaną z droższych konstrukcji marki. Hydroformowane rurki nie tylko poprawiają sztywność, ale także nadają rowerom bardziej nowoczesny, aerodynamiczny charakter.
Nowe modele pokazują wyraźną strategię Bianchi – marka stara się dotrzeć do szerszego grona odbiorców bez rezygnacji z charakterystycznego dla siebie stylu i jakości wykonania. Arcadex AL zdaje się celować w dynamiczną jazdę gravelową, podczas gdy Via Nirone 7 wyraźnie skłania się w stronę wypraw i bikepackingu. Choć ceny nie należą do najniższych na rynku, w kontekście premium marki wydają się rozsądnym kompromisem między jakością a przystępnością. Wydaje się, że włoski producent trafia w dobry moment na rynku, gdzie wielu kolarzy poszukuje uniwersalnych rowerów zdolnych sprostać różnorodnym wyzwaniom, bez konieczności inwestowania w kilka specjalistycznych maszyn.