General Dynamics zaprezentuje przyszłość robotyki bojowej na targach AUSA 2023
Bojowy pojazd naziemny StrykerQB to jedynie przedsmak tego, jak wielki potencjał otwiera przed sprzętem wojskowym w dobie autonomii. Dzieło General Dynamics jest przykładem nowoczesnej hybrydowej platformy, która może stać się kluczowym elementem w inicjatywie integracji człowieka i maszyny w armii USA. Dlatego też StrykerQB został opracowany po rozległych konsultacjach z armią USA właśnie, aby wyłuskać to, co jest najważniejsze w tego typu platformach bojowych.
Czytaj też: Ten bojowy robot zastąpił właśnie żołnierzy. Rewolucja dzieje się na naszych oczach
Najważniejszą cechą StrykerQB jest jego możliwość działania zarówno w trybie załogowym, jak i bezzałogowym. Poza tym doczekał się systemu wizyjnego Safran, który jest zintegrowany bezpośrednio z platformą i zwiększa świadomość sytuacyjną, umożliwiając operatorom płynne sterowanie platformami robotycznymi w różnorodnych warunkach terenowych. Dodatkowo ten pojazd bojowy cechuje się zwiększonymi możliwościami, dzięki znaczącemu wzrostowi rozmiarów, wagi, mocy oraz ulepszeń w zakresie bezpieczeństwa, funkcjonalności i ogólnej świadomości sytuacyjnej.
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fkonto.focus.pl%2Fuploads%2F2023%2F10%2FGeneral-Dynamics-pojazd-StrykerQB-1600x1068.jpg&w=1600&q=85)
Być może najbardziej innowacyjnym elementem układanki jest Katalyst Next Generation Electronic Architecture (NGEA), który oferuje kompleksowy modularny ekosystem elektroniczny. Od czujników, procesorów komputerowych po algorytmy przeznaczone do analizy terenu i automatycznego priorytetyzowania celów – ta platforma przynosi jednolite rozwiązanie dla pojazdów bojowych przyszłości, jako idealne połączenie komputeryzacji, czujników oraz oprogramowania. Dlatego też przewiduje się, że Katalyst NGEA zostanie zintegrowany z szeregiem prototypowych pojazdów wojska USA.
Czytaj też: Jeździ sam i może strzelać. Polacy stworzyli wyjątkowego bojowego robota do pilnowania porządku
Do oficjalnej prezentacji StrykerQD dojdzie na corocznej październikowej konferencji AUSA w Waszyngtonie, gdzie GDLS zaprezentuje ten pojazd wraz z szerszym spektrum innowacji.