Chevrolet: historia marki

Chevrolet narodził się w 1911 roku, jednak historia powstania legendarnej marki ma swój początek 20 lat wcześniej, kiedy William Durant założył firmę, sprzedającą powozy konne. Dobrze prosperujący interes zachęcił przedsiębiorcę do poszerzenia swojej działalności. Początek ery automobilizmu był idealnym czasem na rozpoczęcie produkcji samochodów.

Pozycje na rynku motoryzacyjnym miała zapewnić Durantowi inwestycja w borykającą się z problemami firmę Buick. Wkrótce, w posiadaniu przedsiębiorcy znalazły się tez inne firmy – Oldsmobil, Oakland i Cadillac. W 1908 roku, William Durant podjął decyzję o stworzeniu koncernu, zrzeszającego wszystkie posiadane marki. Powstała firma Durant's General Company, która była podwaliną legendarnej grupy General Motors.

Do powstania jednej z najbardziej znanych marek, doprowadził Louis Chevrolet, szwajcarski kierowca wyścigowy, a prywatnie – przyjaciel Duranta. Chevrolet pasjonował się sportami motorowymi, ale był też zdolnym inżynierem. W Szwajcarii był znany jako konstruktor rowerów. 

W 1907 roku, Chevrolet startował w wyścigach w barwach Buick Bug. Niebawem, zauważył go sam William Durant. Mężczyźni szybko nawiązali przyjaźń. zaczęli rozmawiać o współpracy w zakresie produkcji samochodów. W listopadzie 1911 roku, powołana została firma Chevrolet Motors. Pierwszym samochodem, sygnowanym nazwiskiem Szwajcara, był model Classic Six.

Amerykańsko-szwajcarska współpraca nie przetrwała zbyt długo. W 1913 roku Louis Chevrolet opuścił pokład firmy i skupił się na rozwoju kariery kierowcy wyścigowego. Durant postanowił, że marka Chevrolet będzie sygnowała modele budżetowe, stając się konkurencją dla przedsiębiorstwa Henry'ego Forda. 

Ambicje przedsiębiorcy wykraczały dalece poza rynek amerykański. W latach 20., firma przypuściła ekspansję na rynki europejskie. W pierwszej kolejności, Durant zainwestował w Belgii i Danii. Nieco później powstały zakłady produkcyjne w Polsce, Niemczech i w Wielkiej Brytanii. Sprzedaż szła na tyle dobrze, że w 1927 roku Chevrolet zepchnął Forda z pozycji lidera sprzedaży, w ciągu jednego roku z zakładów Chevroleta wyjeżdżało milion samochodów. 

W latach 30., kiedy na świecie panował wielki kryzys gospodarczy, a wiele firm borykało się z poważnymi problemami finansowymi, Cevrolet miał się całkiem dobrze. W tym czasie, amerykański producent wdrożył do swoich modeli niezależne zawieszenie przednie. Powstał te model Suburban Carryall – duże kombi cieszące się sporą popularnością.