Pamiętasz czasy dzieciństwa? Cube Trike Flatbed Hybrid 750 pozwoli się do nich przenieść

Niemiecki producent Cube poszerza swoją ofertę o kolejny interesujący pojazd, który może znaleźć zastosowanie w miejskiej logistyce. Nowy model wyróżnia się nietypowym rozwiązaniem konstrukcyjnym – mechanizmem pochylania, który łączy stabilność trójkołowca ze zwrotnością tradycyjnego roweru.
...

Platforma ładunkowa z tyłu pojazdu utrzymuje stałe położenie poziome, podczas gdy kierowca może swobodnie przechylać się na zakrętach. To rozwiązanie eliminuje główną bolączkę klasycznych trójkołowców, które wymagają znacznie więcej miejsca do skręcania i nie oferują tak naturalnych wrażeń z jazdy.

Cube Trike Flatbed Hybrid 750 to idealny pojazd dla kurierów

Historia tego projektu sięga 2021 r., kiedy to BMW, Cube i firma SoFlow połączyły siły przy pracach nad prototypem. Efektem tej współpracy było wprowadzenie w ubiegłym roku dwóch pierwszych modeli – Family i Cargo. Obecnie do rodziny dołącza wariant Flatbed, charakteryzujący się otwartą platformą zamiast zamkniętej skrzyni transportowej.

Czytaj też: Elektryczne rowery Cube z innowacyjnym silnikiem. To para idealna

Ewolucja tej koncepcji pokazuje, jak producenci szukają praktycznych alternatyw dla tradycyjnych samochodów dostawczych w zatłoczonych przestrzeniach miejskich. Elektryczne trójkołowce zajmują znacznie mniej miejsca niż pojazdy spalinowe, nie emitują zanieczyszczeń i mogą korzystać z infrastruktury rowerowej.

Cube Trike Flatbed Hybrid 750

Napęd stanowi sprawdzony silnik Bosch CX Line generujący moment obrotowy 85 Nm, który wspomaga pedałowanie do prędkości 25 km/h zgodnie z europejskimi regulacjami. Bateria o pojemności 750 Wh, od której pochodzi cyfrowa część nazwy, powinna zapewnić wystarczający zasięg na cały dzień pracy w mieście. Elektryczne wspomaganie znacząco ułatwia transport ładunków, automatycznie dostosowując moc do siły pedałowania i ukształtowania terenu.

Powierzchnia ładunkowa została pokryta antypoślizgową powłoką i wyposażona w cztery punkty mocowania, co pozwala zabezpieczyć przewożone przedmioty. Maksymalny ładunek wynosi 60 kg, co odpowiada dużym zakupom spożywczym lub narzędziom. Otwarta konstrukcja platformy oferuje większą elastyczność niż zamknięta skrzynia, umożliwiając montaż dodatkowych akcesoriów czy specjalistycznych uchwytów.

Producent zakłada, że użytkownicy będą personalizować pojazd według własnych potrzeb. Kurierzy mogą instalować skrzynki termoizolacyjne, rzemieślnicy – organizery na narzędzia, a przedsiębiorcy – reklamowe zabudowy.

Cube Trike Flatbed Hybrid 750

Konstrukcja ramy z aluminium o niskim przekroju ułatwia wsiadanie i zsiadanie, co ma znaczenie przy częstych postojach podczas pracy. Z przodu zastosowano widelec Suntour z amortyzacją o skoku 100 mm, który poprawia komfort jazdy po nierównościach. Płynna przekładnia Enviolo pozwala zmieniać przełożenia bez przerywania pedałowania, a hydrauliczne hamulce Tektro gwarantują skuteczne hamowanie nawet z pełnym obciążeniem.

Tylne koła mają średnicę 20 cali (około 51 cm), przednie – 24 cale (około 61 cm). Wszystkie opony Schwalbe Pick Up zostały zaprojektowane specjalnie dla pojazdów cargo. Kompletne wyposażenie obejmuje zintegrowane oświetlenie i pełne błotniki, czyniąc trójkołowiec gotowym do użytku w różnych warunkach pogodowych.

Cena Cube Trike Flatbed Hybrid 750 zaczyna się od 5799 euro w Europie. To spora inwestycja, jednak stanowi ułamek kosztów zakupu i utrzymania elektrycznego samochodu dostawczego. Firma nie ujawniła jeszcze planów dotyczących dostępności poza Europą, choć rosnące zainteresowanie mikromobilnością na świecie może wpłynąć na tę decyzję.

Dla firm realizujących dostawy w centrach miast elektryczny trójkołowiec może stanowić ekonomiczną alternatywę – brak kosztów paliwa, niskie wydatki na serwis i możliwość poruszania się strefami zamkniętymi dla ruchu samochodowego.