Nowa rewolucyjna opona ENVE HEX sprawi, że nie będziesz się już bać żadnej nawierzchni!

Firma ENVE, znana przede wszystkim z produkcji wysokiej jakości komponentów rowerowych, wchodzi na rynek opon gravelowych z nową linią HEX. Zostały one zaprojektowane z myślą o maksymalnej przyczepności, wytrzymałości i wydajności, co czyni je idealnym wyborem dla rowerzystów przemierzających różnorodne, często wymagające nawierzchnie.
ENVE HEX /Fot. ENVE

ENVE HEX /Fot. ENVE

Wyróżnikiem linii HEX jest unikalna mieszanka gumy wzbogaconą nanocząsteczkami oraz specjalnie zaprojektowany kształt, który ma na celu minimalizowanie oporu toczenia przy jednoczesnym zapewnieniu doskonałej trakcji. Opony te są zgodne z systemem tubeless, co pozwala na obniżenie ciśnienia bez ryzyka przebicia, co jest szczególnie istotne podczas jazdy po kamienistych i nierównych nawierzchniach.

Czytaj też: Schwalbe pożycza technologię opon ze świata motoryzacji i zapowiada rewolucję w kolarstwie górskim

HEX to trzeci model opon marki ENVE w ofercie. HEX wykorzystuje tę samą mieszankę, która jest używana w oponie szosowej SES Race Day, zapewniającą zmniejszone opory toczenia, poprawioną przyczepność i wydłużone zużycie bieżnika.

ENVE HEX to nowa linia opon gravelowych

Nowa opona ENVE HEX to wszechstronny model zaprojektowany do radzenia sobie w różnych warunkach i na różnych rodzajach nawierzchni. HEX opiera się na unikalnym sześciokątnym bloku bieżnika, który przypomina Schwalbe G-One, który wg producenta może się wyginać i dopasowywać do terenu, zapewniając pewne prowadzenie na wszystkich rodzajach nawierzchni. Jest to jednak opona stworzona z myślą o gravelach, zapewniająca przyczepność nawet na żwirze.

Czytaj też: Maxxis High Roller III – oto nowy król segmentu opon rowerowych na każdą pogodę

Dostępne w szerokościach 40 mm i 44 mm o średnicy 700c ENVE HEX mają pas ochronny na stopce opony i barierę pod bieżnikiem dla dodatkowego zabezpieczenia przed przebiciem, stopkę z kevlaru, a sam bieżnik na ścianie bocznej jest podwójny, aby zwiększyć przyczepność na zakrętach i wytrzymałość. To wszystko sprawia, że ENVE HEX są jednymi z najlepiej przemyślanych opon gravelowych na rynku.

Opony ENVE HEX /Fot. ENVE

Sześciokątny wzór bieżnika ma boczne wypustki o różnych rozmiarach i kątach wysokości na zewnątrz, co zwiększa przyczepność na zakrętach, a także umożliwia trójstronny wzór zgięcia dla większej elastyczności i dopasowania. Opony ważą 430 gramów (40 mm) i 450 gramów (44 mm), są dostępne w kolorze z pojedynczą ścianą brązową i mają ciśnienie 20–51 PSI.

Opony ENVE HEX zostały stworzone z myślą o gravelach /Fot. ENVE

Opony są dostępne w cenie 75 dol. i z czasem powinny być dostępne także na rynku europejskim.