Od momentu wprowadzenia restrykcji w wielu krajach europejskich dotyczących tymczasowego zawieszenia wszystkich lotów międzynarodowych, pracownicy firmy eSky.pl podjęli się wyzwania i w trybie natychmiastowym zaczęli szukać alternatywnych połączeń dla osób dotkniętych tą wyjątkową sytuacją.

Natychmiast rozpoczęto prace nad alternatywnymi możliwościami powrotu klientów do domów, oferując loty do pobliskich lotnisk. Wewnętrzny dział deweloperów wprowadził funkcję w wyszukiwarce, która polega na tym, że przy wpisywaniu lotniska docelowego znajdującego się w Polsce, użytkownikom będą się wyświetlać alternatywne loty do miast znajdujących się w pobliżu polskich granic. W pierwszej kolejności proponowane są loty do Berlina oraz innych lotnisk.

Polskim użytkownikom wyświetla się następujący komunikat, który będzie aktualizowany w zależności od kolejnych decyzji poszczególnych państw: “W związku z zawieszeniem lotów do Polski w terminie do 28.03.2020, poniższe wyniki wyszukiwania dotyczą lotów do Niemiec. Zanim dokonasz rezerwacji, sprawdź szczegóły lotu”.

Rozwiązanie to będzie wprowadzane stopniowo także w innych krajach, gdzie pojawi się taka potrzeba. eSky prowadzi swoje serwisy w około 50. krajach w 23. wersjach językowych.

Firma eSky.pl, mimo olbrzymiej ilości zgłoszeń, działa nie tylko reaktywnie odpowiadając na dziesiątki tysięcy zgłoszeń, ale także proaktywnie, by pomóc klientom w tej niecodziennej sytuacji.

Poszczególne zespoły firmy eSky.pl od piątku pracują w trybie 24h na dobę. Rozpoczęto intensywne prace, aby znaleźć połączenia dla klientów, którzy chcą wrócić do Polski przed wskazanym zawieszeniem lotów albo w terminach późniejszych na pobliskie lotniska. W pierwszej kolejności został wysłany komunikat do osób, których lot ma się odbyć w ciągu najbliższych 10 dni. Osobom, które wymagały natychmiastowego wsparcia, drogą mailową oraz telefoniczną dostarczono alternatywne propozycje lotów. Lista ta liczy około 5 tysięcy osób.

- Wykorzystując międzynarodową strukturę, dostęp do ofert 950 linii lotniczych na świecie oraz wszystkie dostępne autorskie narzędzia analityczne, opracowaliśmy alternatywne połączenia. Nasza proaktywna komunikacja spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem ze strony klientów. W pierwszej kolejności kontaktujemy się z osobami, które mają loty za kilka dni, a następnie będziemy kontaktować się z kolejnymi osobami. Podobna sytuacja dotyczy wszystkich naszych klientów z innych krajów, którzy są dotknięci tę sytuacją, dlatego pracownicy firmy eSky.pl pracują w trybie 24h na dobę, gdyż bezpieczeństwo i dobrostan klientów jest dla nas najwyższym priorytetem - mówi Łukasz Neska, wiceprezes firmy eSky.pl.

Aktualnie eSky.pl współpracuje zarówno z instytucjami państwowymi, jak i liniami lotniczymi w celu optymalizacji i zmaksymalizowania działań, które pomogą Polakom wracającym do ojczyzny.

- eSky.pl istnieje na rynku od ponad 15 lat, dlatego wiemy, jakie emocje budzą podróże, a zwłaszcza powrót do domu. Podchodząc z powagą do zaistniałej sytuacji, jesteśmy gotowi na to, żeby pomóc w znalezieniu możliwości powrotu do domu, również tym, którzy kupili bilety na innych serwisach - mówi wiceprezes eSky.pl.

Jednocześnie, w porozumieniu z liniami lotniczymi, firma nieustannie procesuje możliwość zwrotu środków za niewykorzystane bilety lotnicze dla klientów, których loty się nie odbędą.