Rynek przeglądarek internetowych od lat zdominowany jest przez Google Chrome. Obecnie, biorąc pod uwagę wszystkie typy urządzeń, na 63,5% z nich znajdziemy przeglądarkę giganta z Mountain View. Nie oznacza to oczywiście, że jest to produkt idealny, zwłaszcza pod kątem pożerania zasobów i wydajności, ale w ogólnym rozrachunku te wady zmieniają bardzo niewiele, jeśli chodzi o popularność. Google ze swojej strony wciąż ulepsza swoją przeglądarkę, dodając do niej nowe funkcjonalności i zmniejszając jej apetyt na naszą pamięć RAM.
Tym razem do przeglądarki Chrome trafi ulepszenie, które pomoże nam oszczędzić czas podczas wyszukiwania informacji na temat firm, restauracji czy sklepów
Kiedy wyszukujemy jakąś firmę w przeglądarce Chrome na Androidzie, mamy do wyboru dwie opcje – skorzystać z paska adresu lub bezpośrednio z paska wyszukiwania po włączeniu nowej karty. Jeśli nasze zapytanie jest wystarczająco dokładne, wyniki wyszukiwania będą zawierać w pierwszej kolejności stronę internetową firmy, a następnie wskazówki dojazdu do niej oraz adres, numer telefonu i kilka innych informacji. Czasem znalezienie jednego konkretnego miejsca, nawet przy tak zaawansowanych filtrach stosowanych przez Google’a, może być kłopotliwe i zajmować trochę czasu.
Czytaj też: Portfel Google z kolejną nowością. Przyda się właścicielom smartfonów bez NFC
Dlatego właśnie Gigant ma zamiar wprowadzić tutaj pewne ulepszenia. Nowa funkcja została zauważona w przeglądarce Chrome Dev w wersji 116.0.5842.3 dostępnej w Sklepie Play. Jak możecie zauważyć na poniższych zrzutach ekranu, podczas wpisywania w pasku adresu czy bezpośrednio w pasku wyszukiwania w nowej karcie nazwy firmy, od razu w rekomendacjach wyszukiwania pojawia się od razu jej adres wraz z trzema nowymi skrótami – do wykonania połączenia, nawigacji oraz opinii.
Skróty są dostępne jedynie dla firmy, która według Google najbardziej pasuje do naszego wyszukiwania oraz dotyczą tylko najwyżej położonej firmy na liście rekomendacji. Jest to jednak świetny sposób na oszczędność czasu, bo zaledwie jednym kliknięciem możemy włączyć nawigację czy też sprawdzić opinie na temat restauracji położonej w pobliżu. Warto też wiedzieć, że przyciski skrótów nie zmieniają swojej kolejności, niezależnie jaki punkt wyszukujemy. Z jednej strony to dobra wiadomość dla wszystkich, którzy niektóre czynności robią machinalnie, bo nie będzie obawy, że przypadkowo klikniemy „zadzwoń”, bo akurat ten przycisk znalazł się tam, gdzie przy innych wysługiwaniach był skrót do recenzji. Z drugiej natomiast zmiana kolejności w zależności od profilu firmy mogłaby być bardziej pomocna.
Czytaj też: Google zmienia logo Androida. To koniec zielonego robocika?
Tak czy inaczej, nowość jest już testowana, choć wydaje się, że jest to dopiero początek prac nad nią. Dlatego nie wiemy jeszcze, kiedy powinniśmy spodziewać się wdrożenia jej w stabilnej wersji przeglądarki Chrome na Androidzie. Prawdopodobnie jednak – o ile wszystko pójdzie zgodnie z planem – funkcja pojawi się już w Chrome 116.