Jeszcze dosłownie kilka dni temu Paprika 53 umieszczała na swojej stronie internetowej pierwsze zdjęcia Modelu 25 GT z zamazaną jednostką napędową. Mamy tutaj zatem rewelacyjny silnik, ale to nie wszystko. Warto zwrócić tu uwagę także na solidną konstrukcję, dostosowaną do agresywnej jazdy po szutrze. W wyposażeniu znajduje się widelec amortyzowany RockShox Rudy Ultimate XPLR ze skokiem 40 mm i opony Maxxis Rambler o szerokości 50 mm, które gwarantują możliwość poruszania się w trudnym terenie.

Silnik Avinox, wcześniej dostępny wyłącznie w rowerze górskim Amflow firmy DJI, zyskał duże uznanie w społeczności e-MTB. Chociaż od dawna oczekiwano, że Druid E marki Forbidden będzie pierwszym rowerem innej firmy wykorzystującym ten silnik, Paprika 53 zdołała jednocześnie wprowadzić na rynek swój Model 25 GT, który tym samym stał się pierwszym elektrycznym rowerem typu gravel wyposażonym w tę jednostkę.
Czytaj także: Najbardziej zaawansowany eMTB w historii. Hiszpanie łączą siły z DJI
Jak się można spodziewać, rama roweru wykonana jest w całości z włókna węglowego. Na górnej rurze znajduje się ekran dotykowy DJI, a na dolnej akumulator. Silnik Avinox umieszczono w okolicach suportu. Choć jest to lekka konstrukcja, to jednak producent przekonuje, że rower doskonale się sprawdzi w terenie, jak i na dłuższych przejażdżkach, m.in. dzięki odpowiedniemu zestrojeniu amortyzacji.

Jednym z unikalnych elementów konstrukcji jest wcięcie w ramie, które nie tylko pomaga amortyzować wstrząsy powstałe na nierównych nawierzchniach, ale także pozwala na większą regulację wysokości siodełka. A skoro mowa już o siodełku, rower wyposażono także w regulowaną sztycę SRAM Reverb AXS XPLR, która umożliwia rowerzyście obniżenie siodełka podczas stromych zjazdów. Do agresywnej i pewnej jazdy stworzono także specjalną kierownicę, która oferuje 25 stopni odchylenia.
Czytaj także: Tajemnica potężnej mocy w rowerach elektrycznych DJI. Firma zdradziła swój sekret
Napęd typu mullet łączy w sobie szosowe manetki Force eTap AXS firmy SRAM z przerzutkami górskimi X01 Eagle AXS. Przełożenia obejmują przednią tarczę łańcuchową z 38 zębami połączoną z kasetą 11-50 zębów, co zapewnia szeroki zakres przełożeń odpowiedni do stromych podjazdów i szybkich płaskich odcinków. Można powiedzieć, że mamy tutaj do czynienia z rowerem idealnym praktycznie do wszystkich zastosowań, który nie będzie się bał ani długich wypraw po równinach, ani szaleństwa z dala od utwardzonych szlaków. To właśnie w tym drugim przypadku sprawdzą się zresztą opony Maxxis Rambler o sporej szerokości nałożone na koła z włókna węglowego.

Niewiadomą pozostaje zatem tylko jedna kwestia. Jak na razie producent nie podał ceny roweru. Ta zostanie ujawniona dopiero 3 maja w momencie uruchomienia możliwości składania zamówień przedpremierowych. Pozostaje mieć nadzieję na to, że producent nie przesadzi, bowiem przy atrakcyjnej cenie, Model 25 GT będzie naprawdę kusił wielu rowerzystów do sięgnięcia po portfel.