Jak to jest, kiedy nastoletnia dziewczynka wchodzi po raz pierwszy w nowy, nieznany świat i od razu musi walczyć o swoje życie? W swoim najnowszym filmie “Hanna” reżyser Joe Wright w intrygujący sposób splata ze sobą elementy mrocznej bajki i trzymającego w napięciu thrillera, prowadząc widzów przez kraje Europy aż do Maroko.
Hanna (w tej roli nominowana do Nagrody Akademii Saoirse Ronan znana z filmu „Pokuta” /Atonement/, również w reżyserii Joe Wrighta) ma 16 lat. Jest inteligentna, błyskotliwa i ciekawa świata. Co różni ją od rówieśników to fakt, że ma siłę, wytrzymałość i strategiczną przenikliwość żołnierza. Tego właśnie w dzikich ostępach północnej Finlandii nauczył ją ojciec, owdowiały Erik (Eric Bana), były człowiek CIA. Erik pokazał Hannie jak polować, poddał ją ekstremalnemu treningowi samoobrony i wykształcił z pomocą encyklopedii i jednej książki z bajkami. Do tej pory Hanna prowadziła życie całkowicie odmienne od swoich rówieśników. Jej wychowanie i szkolenie zmierzało do jednego celu – miała stać się perfekcyjnym zabójcą. Jednak gdzieś na świecie są jeszcze niezałatwione sprawy, które wiążą się z rodziną Hanny. Z jednej strony dumny z córki, a z drugiej pełen obaw o jej życie Erik zdaje sobie sprawę, że nie może już dłużej trzymać swojej córki z dala od świata.
Wejście Hanny w dorosłość jest gwałtowne – zostaje oddzielona od ojca i rozpoczyna misję, która od zawsze była jej przeznaczeniem. Zanim jednak Hanna i Erik będą mogli na nowo spotkać się, tak jak planowali w Berlinie, Hanna zostaje schwytana przez ludzi, którym dowodzi bezwzględna agentka wywiadu Marissa Wiegler (lauretaka Nagrody Akademii Cate Blanchett). Marissa, kobieta nastawiona na karierę przez długi czas skrywała prawdę, która wiąże ją z Hanną i Erikiem.
Zatrzymana przez agentów i poddana obserwacji dziewczynka przetrzymywana jest na pustyni w Maroku. Role jednak mają się wkrótce odwrócić – z pojmanej Hanna staje się ściganą. Jej brawurowa ucieczka jest początkiem wejścia w świat, który dziewczynka musi szybko poznać, zrozumieć i nauczyć się w nim poruszać. A nie jest to sprawa łatwa, ponieważ Marissa wysyła za Hanną agentów, którzy mają pokrzyżować jej plany. W miarę jak dziewczynka przemieszcza się przez Europę i jest już blisko swojego ostatecznego celu, musi zmierzyć się z prawdą o swoim życiu i odpowiedzieć na pytania o swoje własne człowieczeństwo.
„Genialny film! Czegoś takiego jeszcze nie widzieliście!”
– Peter Travers, ROLLING STONE
„Pierwszorzędny thriller”
– Roger Ebert, CHICAGO SUN-TIMES