Badania Samsung Techonomic Index poświęcone technologii w gospodarstwach domowych oraz sposobom jej wykorzystania pokazują, że Europejczycy są otwarci na nowe technologie. Gospodarstwa domowe w Europie posiadają obecnie średnio 19 urządzeń, czyli o jedno więcej niż w ubiegłym roku.

Funkcjonalność przede wszystkim

Telefony komórkowe, komputery osobiste, laptopy, urządzenia gospodarstwa domowego oraz telewizory są prawie w każdym domu w Europie. Korzystamy z nich coraz częściej – długość codziennego korzystania z urządzeń elektronicznych wzrosła w 2015 r. o 24% – do 9 godzin i 31 minut dziennie. Wyniki Techonomic Index pokazują, że europejskie domy są nie tylko miejscem, gdzie jemy, śpimy czy relaksujemy się. Przy rosnącej liczbie sprzętów podłączonych do internetu, takich jak Smart TV czy tablety, domy stały się spersonalizowanym centrum kultury.

Czytaj więcej: CZY DO INTERNETU MOŻNA PODŁĄCZYĆ DOWOLNY PRZEDMIOT?

Jeżeli chodzi o decyzje zakupowe, jedna trzecia konsumentów wskazała, że przy wyborze nowych urządzeń kieruje się ich parametrami, charakterystyką oraz innowacyjnością. Bez względu na to, czy chodzi o smartfon, czy o nową kuchenkę – najważniejsza jest funkcjonalność. 

Nieodkryte możliwości

Rozwiązaniem, które w bliskiej przyszłości zapewni wiele nowych możliwości, jest internet rzeczy (ang. Internet of Things lub IoT). Tymczasem badania pokazały, że ponad dwie trzecie (85%) badanych nie wie, na czym polega ten trend. Wiele osób już korzysta z inteligentnych urządzeń, które staną się częścią tego przyszłego połączonego ekosystemu, jednak nadal nie zdaje sobie sprawy, jak ogromne dają one możliwości.

- Wkrótce będziemy żyć w świecie, w którym można przesłać wytyczne z samochodu do kuchenki, a ta automatycznie przełączy się w stan nagrzewania. Następnie piekarnik połączy się z telewizorem, aby sprawdzić, czy film wybrany na wieczór będzie gotowy do odtworzenia w momencie, gdy posiłek już będzie stał na stole. Wszystkie te czynności mogą być sterowane przez prostą aplikację w smartfonie – mówi Olaf Krynicki z Samsung Electronics Polska.


Samsung Electronics to badanie, które pozwala sprawdzić jak konsumenci podchodzą do technologii i jak z nich korzystają. W badaniu wzięło udział 18 tys. respondentów w wieku od 16 lat wzwyż z 18 krajów Europy. Badanie zostało zlecone przez laboratorium European Samsung Lifestyle Research Lab i zrealizowane we współpracy z Lightspeed GMI w dniach od 21 kwietnia do 18 maja 2015 roku.