Należę do pokolenia, którego pierwszy kontakt z komputerami siłą rzeczy miał coś wspólnego z programowaniem. Na maszynach takich, jak ZX 81 nie dało się zrobić praktycznie nic więcej poza pisaniem prostych programów w języku BASIC (gier, które wgrywało się do pamięci z magnetofonu było bardzo mało).

Nawet później, gdy już przesiadłem się na ówczesny szczyt marzeń, czyli ZX Spectrum, programowanie było formą twórczej zabawy. Z przyjemnością odkryłem niedawno stronę Quite BASIC, która pozwoliła mi na programistyczny powrót do szczenięcych lat. Jednak od tamtej pory zmieniło się sporo i dziś wygląda to już inaczej.

Faktem jest, że mówiliśmy już o tym trochę na antenie. W grudniu ubiegłego roku jedną z audycji „Człowiek 2.0“ poświęciłem właśnie nauce programowania, a inną – roli nowych technologii w edukacji szkolnej. Wciąż jednak fascynuje mnie to, że dziś można uczyć programowania nie tylko w szkole, ale nawet w przedszkolu. Jak to wygląda?

Będzie się można o tym niedługo przekonać podczas imprezy o nazwie Devoxx4Kids Polska. W najbliższą sobotę zapraszam do studia Ewę Waliczek i Darka Kaczyńskiego z Warszawskiej Grupy Użytkowników Javy, która organizuje to wydarzenie. Porozmawiamy o robotach, klockach i nietypowych metodach tworzenia programów (niekoniecznie, jak się okazuje, musi chodzić o pisanie).

Linki warte uwagi:

Audycji możecie posłuchać 31 maja po godz. 20 na antenie Radia TOK FM. Później będzie dostępna jako podcast na stronie archiwum oraz w aplikacji mobilnej TOK FM. Zapraszam!