Jak tworzyć wizerunek zawodowy w sieci? Postaw na to, co cię wyróżnia!

Profesjonalista nie musi być nudny czy uładzony.
Jak tworzyć wizerunek zawodowy w sieci? Postaw na to, co cię wyróżnia!

Autentyczność

Dziel się swoimi pasjami z innymi

 

Blog

Idealne miejsce, by zaprezentować swoją wiedzę, doświadczenie i spostrzeżenia.

 

Content

To, co masz do powiedzenia, jest twoim największym atutem

 

Design

Zadbaj o dobre, intrygujące zdjęcie, stopkę e-mailu, referencje i osiągnięcia, które będą łatwe do znalezienia przez innych etc. Nie oszukuj, ale nie bądź też zbyt skromny czy uładzony

 

E-mail

Zbuduj bazę kontaktów, a nawet stwórz własny newsletter

 

Followersi

Twórz własną sieć, nie tylko wśród znajomych, ale także tych, którzy podzielają twoje pasje i zainteresowania lub których interesuje tematyka, którą się zajmujesz google zadbaj o SEO, niech cię łatwo znajdą za pośrednictwem wyszukiwarki

 

Help

Pomagaj, także bezinteresownie, bo karma wraca…

 

Influencerzy

Poszukaj u nich wsparcia klucz „ta fraza”, keyword, z którą cię powiążą (lub wręcz zaszufladkują) jako specjalistę

 

LinkedIn

Nieodzowny kanał Digital Personal Brandingu

 

Media i network

Wykorzystaj media, a zwłaszcza sieć do dystrybucji swojej wiedzy, przemyśleń i budowy wizerunku

 

Oferta

Pomyśl o tzw. monetyzacji swojego wizerunku (udział w konferencjach, artykuły, prelekcje, mowy inspiracyjne, etc.) lub pozyskaniu klientów (kontrakty, spotkania).

Podcasty

Niech cię nie tylko widzą, czytają, ale i słuchają. Nagraj coś, co można zabrać ze sobą w podróż, posłuchać w czasie joggingu czy spaceru

 

Rozpoznawalność

Jeżeli nie liderem, to zostań przynajmniej wyrazistym ekspertem w swojej dziedzinie. Pomyśl o własnej książce lub innej publikacji, która uwiarygodni to, co robisz social media zadbaj o własne profile, określ cele dla kanałów komunikacji i wykorzystaj siłę społeczności, by można łatwo cię odnaleźć lub/i poznać po jakości dyskusji

 

Target

Odpowiedz sobie na pytania: do kogo chcesz dotrzeć i dla kogo budujesz swój pożądany wizerunek?

 

Unikalność

Postaw na specjalizację i wyróżnij się nawet w wąskiej dziedzinie.

 

www

Dbaj o własny serwis jako element uwiarygadniający to, co robisz, czego dokonałeś, co oferujesz

 

Zwycięstwo

Mierz swój sukces dzięki Brand24 czy SentiOne, a w serwisie Klout.com zweryfikuj swoje notowania. I nie przejmuj się tym za bardzo!

 

Artur Maciorowski. Wykładowca SGH, tutor CIM „Digital Strategy” w Questus, szef firmy eCode, trener. Redaktor prowadzący „Online Marketing Polska”. Autor książek m.in. „E-marketing w praktyce”, „Skuteczny e-mail marketing”