Wytrzymałe, szybkie i nie rujnują portfela. Zaprezentowano idealne koła do rowerów górskich

Nawet najlepsza rama rowerowa nic nie znaczy, jeżeli nie stanie na odpowiednich kołach. Dotyczy to szczególnie rowerów górskich, w których wymagania dla kół często wydają się ze sobą sprzeczne. Pozornie nieistotne obręcze muszą łączyć tu ze sobą ponadprzeciętną wytrzymałość, niską masę i łatwość serwisowania. Wszystko wskazuje na to, że na rynku właśnie pojawiły się naprawdę obiecujące obręcze.
Wytrzymałe, szybkie i nie rujnują portfela. Zaprezentowano idealne koła do rowerów górskich

Firma Industry Nine zaprezentowała nowy zestaw kół do rowerów górskich. SOLiX Trail S to propozycja skierowana do miłośników jazdy terenowej, którzy oczekują wysokiej wydajności, a jednocześnie nie mają zamiaru wydawać na same koła ogromnych pieniędzy. Nowe 29-calowe koła zostały zaprojektowane z myślą o szlakach i trudniejszym terenie. Producent przekonuje, że mamy tutaj do czynienia z naprawdę lekką konstrukcją o sporej wytrzymałości, która oferuje szybkie i precyzyjne prowadzenie w każdych warunkach.

Jedną z kluczowych cech zestawu jest zastosowanie klasycznych, stalowych szprych typu J-bend. Taki wybór konstrukcyjny ułatwia serwisowanie i gwarantuje niższe koszty naprawy, co jest szczególnie istotne dla osób samodzielnie dbających o swoje rowery lub jeżdżących w trudno dostępnych miejscach, gdzie dostęp do części jest ograniczony. Litera „S” w nazwie modelu odnosi się właśnie do zastosowania stali.

Czytaj także: Rower dla prawdziwych twardzieli. Weź go w góry, a twoje życie nigdy nie będzie takie samo

Stanowiące serce kół obręcze wykonano z opatentowanego aluminium Industry Nine. Ich wewnętrzna szerokość wynosi 27 mm a zewnętrzna 31 mm. Dzięki temu na nowe koła można założyć opony o szerokości od 2,2 do 2,5 cala. Każda z obręczy waży 455 gramów i pokryta jest trwałą, odporną na warunki atmosferyczne grafiką sublimacyjną. Cały zestaw waży 1680 gramów – z czego przednie koło 790 g, a tylne 890 g. Producent zastrzega, że koła przygotowane są pod rowerzystów, którzy wraz z osprzętem nie ważą więcej niż 110 kg.

Źródło: Industry Nine

Nowe koła opierają się na najnowszych piastach SOLiX, które zapewniają błyskawiczne zaangażowanie mechanizmu – już przy obrocie o 0,59 stopnia – dzięki systemowi z pięcioma zapadkami. Każda piasta wykorzystuje 28 stalowych szprych J-bend i jest dostępna w kilku wersjach. Standardowy rozstaw osi to 15×110 mm z przodu i 12×148 mm z tyłu, przy czym dostępna jest również konfiguracja 12×157 mm. Koła są kompatybilne z osiami QRx141 z tyłu i mogą współpracować z napędami XD, Microspline oraz HG. Przednie koło natomiast można wybrać ze standardowymi zaślepkami lub już przygotowane do systemu RockShox Torque Caps.

Czytaj także: Lekki jak szosa, a możliwości jak w pełnoprawnym eMTB. Czego chcieć więcej?

Warto tutaj zwrócić uwagę na fakt, że choć same obręcze dostępne są tylko w kolorze czarnym, to już piasty można spersonalizować, wybierając jeden z kilkunastu dostępnych kolorów. Dodatkowo istnieje możliwość doposażenia kół w ceramiczne łożyska, co wiąże się z dopłatą w wysokości 580 dolarów względem wersji wyposażonej w standardowe stalowe łożyska.

Koła SOLiX Trail S dostępne są zarówno jako zestaw, jak i osobno. Ceny zaczynają się od 950 dolarów za komplet – z czego przednie koło kosztuje 365 dolarów, a tylne 590. Na ostateczną cenę mogą tutaj jednak wpływać wszystkie ewentualne modyfikacje, jak malowanie czy wspomniane wyżej łożyska. Wszystkie koła składane są ręcznie w zakładzie Industry Nine w Asheville w Karolinie Północnej i objęte są dwuletnią gwarancją.

Jeżeli zatem szukasz wysokiej jakości kół do swojego roweru górskiego, ale jednocześnie zwracasz uwagę na cenę, SOLiX Trail S może się okazać rozwiązaniem właśnie dla ciebie.