Landing page – co warto wiedzieć o stronie produktowej?

Sprzedaż produktów i usług jest kluczowa dla efektywnego funkcjonowania firmy. Niemniej jednak skuteczne pozyskanie klientów nie jest takie proste, jak mogłoby się wydawać. Coraz większa konkurencja jest przeszkodą w docieraniu do konkretnych grup docelowych, które mogłyby stanowić potencjalnych kontrahentów. Skutecznym sposobem na wygenerowanie większej liczby zapytań ofertowych i tym samym szansą na pozyskanie klientów jest landing page. Pojawia się jednak pytanie, czym jest landing page? Kiedy korzystać z landing page’y i jaka jest ich cena?
Landing page – co warto wiedzieć o stronie produktowej?

Czym jest landing page? – definicja

Landing page, określany również jako strona lądowania, strona produktowa, a także micropage czy microsite, jest pierwszą stroną, na którą kierowany jest odbiorca, który kliknął konkretną reklamę. Landing page zasadniczo różni się od strony firmowej i realizuje jeden, ściśle określony cel. Ma on na celu zagwarantowanie, że sprowadzony ruch z reklamy pozytywnie przełoży się na konwersję. Landing page jest specyficznym rodzajem strony internetowej, która została stworzona nie tylko w celu skupienia uwagi odbiorców, ale również zaprezentowania najważniejszych informacji, które mogą zainteresować potencjalnych klientów. W tym znaczeniu głównym celem landing page’y jest zatem nakłonienie odbiorcy do podjęcia działań, m.in. do pobrania ebooka, zaoferowania zniżki, a także rozpromowania nowego produktu czy zachęcenie do zapisania się na webinar.

Kiedy warto używać landing page’y?

Landing page’e, czyli jak już wspomniano strony lądowania, są tworzone przede wszystkim na potrzeby nowych kampanii reklamowych, których celem może być np. prezentacja nowej wersji produktu lub zupełnie nowa usługa. Niemniej jednak nie jest to ich jedyny, możliwy cel. Okazuje się, że landing page’e mogą być również swoistym sposobem na przyciągnięcie klientów i źródłem pozyskania wartościowych leadów. W takich sytuacjach zazwyczaj osobie odwiedzającej stronę produktową udostępniane są treści do pobrania, ale w zamian za wypełnienie formularza. Owy formularz zawiera zazwyczaj email bądź inne dane umożliwiające kontakt z potencjalnym klientem.

Ile kosztuje landing page?

Landing page są coraz częstszą strategią pozyskiwania wartościowych leadów, które mają realne przełożenie na zyski konkretnej firmy, Pojawia się jednak pytanie, jak kształtuje się cena stworzenia konkretnej strony lądowania? Okazuje się, że ceny landing page’y uzależnione są od rodzaju wdrożonego schematu i kształtują się już od 1500,00 zł. Niemniej jednak cena ta dotyczy strony lądowania wdrożonej na podstawie gotowego szablonu. Klienci, którzy oczekują spersonalizowanego landing page’a muszą się liczyć z kosztem od 4500,00 zł wzwyż. Niemniej jednak należy wskazać, że wycena konkretnego landing page’a uzależniona jest od zakresu prac graficznych i związanych z nią modyfikacji kolorystycznych istniejącego szablonu, skomplikowania owego szablonu i zakresu widoków do kodowania, a także od zakresu prac programistycznych, wykorzystania efektów dynamicznych czy zakresu prac dodatkowych.