Obiektyw Google rewolucjonizuje YouTube Shorts
YouTube Shorts stały się w ostatnich latach kluczowym elementem strategii YouTube’a. Są to krótkie, pionowe filmy, które stały się odpowiedzią na rosnącą popularność TikToka. Ich popularność wynika z szybkiego tempa, łatwej konsumpcji i dynamicznego algorytmu rekomendacji. YouTube nieustannie inwestuje w rozwój Shortsów, dodając nowe narzędzia dla twórców, takie jak efekty specjalne, opcje edycji dźwięku czy możliwość szybkiego tworzenia klipów z dłuższych materiałów. Integracja z Obiektywem Google to kolejny dowód na to, że YouTube stawia na innowacje, aby utrzymać zaangażowanie użytkowników i ułatwić im eksplorację treści. To także część szerszego trendu, w którym serwis staje się nie tylko platformą wideo, ale również centrum odkrywania informacji i interakcji z treściami.
Czytaj też: Problemy z baterią na Androidzie? Zaktualizuj Instagram
Według niedawnego komunikatu Google, połącznie Shortsów z Obiektywem pozwoli na wyszukiwanie wizualne bezpośrednio z poziomu odtwarzanego materiału. Oglądając na przykład film nakręcony w pięknym miejscu, które chcielibyśmy odwiedzić, nie będziemy już musieli robić zrzutu ekranu i opuszczać aplikacji w celu wyszukania – wystarczy uruchomić Obiektyw, wskazać na charakterystyczny punkt orientacyjny w filmie, a system natychmiastowo dostarczy nam wyniki wyszukiwania na jego temat.
Czytaj też: WhatsApp w końcu ma aplikację na iPada. Lepiej późno niż wcale
Samo korzystanie z funkcji ma być bajecznie proste. Będziemy musieli jedynie zatrzymać oglądany film dotknięciem ekranu, a następnie wybrać ikonę Obiektywu z górnego menu. Później będziemy już mogli zaznaczyć, podkreślić lub po prostu dotknąć dowolny element widoczny na ekranie, aby uruchomić wyszukiwanie wizualne.
Czytaj też: iOS 19 bez rewolucji AI. Szykuje się rozczarowanie?
Funkcja ta może brzmieć bardzo znajomo, bo w zasadzie ma ona wiele wspólnego z Circle to Search – narzędziem opartym na sztucznej inteligencji, które zyskało popularność na wielu smartfonach z Androidem, w tym na urządzeniach Pixel i Samsung Galaxy. Różnica między Obiektywem w YouTube Shorts a Circle to Search może sprowadzać się głównie do interfejsu wyświetlania wyników wyszukiwania. Jak informuje Google:
Zobaczycie dopasowania wizualne i wyniki wyszukiwania nałożone na Shorts, a stamtąd będziecie mogli łatwo i szybko wrócić do oglądanej treści.
Czytaj też: Gigantyczny wyciek danych – ponad 180 mln loginów ujawnionych
Co prawda firma nie podała przykładu, jak to ma wyglądać, ale powinniśmy się wkrótce o tym przekonać, bo integracja z Obiektywem ma być jedną z nowości, jaka zostanie udostępniona w wersji beta aplikacji już w tym tygodniu. Google zaznacza, że podczas fazy beta użytkownicy nie zobaczą reklam w wynikach wyszukiwania pochodzących z Obiektywu. Niestety sugeruje to, że kiedy funkcja trafi do stabilnej wersji, reklamy mogą się pojawiać.