Najlepszy samochód do 20 000 tys. zł, czyli jaki? Ilu kierowców, tyle upodobań, należy jednak wyraźnie podkreślić, że o ile wspomniana kwota daje już dość dużą swobodę w poruszaniu się po rynku aut używanych, to jednak stwarza pewne ograniczenia. Aby nie wpakować się na tzw. minę, warto dokładnie zweryfikować swoje oczekiwania i... porzucić uprzedzenia. 

 

Najlepszy samochód do 20,000 tys. zł: czym się kierować?

Najlepszy samochód do 20,000 tys. zł to taki, który pozwoli nabywcy przejechać wiele kilometrów bez konieczności ponoszenia wysokich kosztów napraw. Rozpiętość roczników w tej cenie jest ogromna, dlatego po pierwsze – warto zastanowić się, jak dużego samochodu potrzebujemy. Singlowi lub bezdzietnej parze będzie wygodnie w miejskim hatchbacku, a w tej cenie, takie auto będzie znacznie młodsze niż limuzyna segmentu D.

Po drugie, nie należy spieszyć się z zakupem. Rynek aut używanych jest zalany "ulepami", na których nieuczciwi handlarze zarabiają niemałe pieniądze. Znalezienie egzemplarza wartego uwagi może potrwać, więc kupowanie auta tuż przed wakacyjnym wyjazdem to ewidentny błąd.

Po trzecie: zamiast kierować się przebiegiem, lepiej ocenić stan. Dotyczy to zwłaszcza SUV-ów i aut klasy średniej. W tych segmentach, będziemy celować przede wszystkim w kilkunastoletnie egzemplarze, więc na mały realny przebieg nie ma co liczyć. Zawsze lepszym wyborem będzie auto ze sporym przebiegiem, ale zadbane i sumiennie serwisowane, niż ten am model budzący wątpliwości co do kondycji lub o niepewnej historii, który rzekomo legitymuje się śmiesznie niskim przebiegiem.

Po czwarte, warto porzucić uprzedzenia co do marek. Do 20,000 tys. zł kupimy samochód premium, o ile akceptujemy wysokie wydatki. Samochody z mniej prestiżowym logo będą za to młodsze i znacznie tańsze w eksploatacji.