Nowa gama graveli BMC URS obejmuje konwencjonalne wersje sztywne, z pełnym zawieszeniem i rowery elektryczne. Są modele z geometrią inspirowaną rowerami górskimi, szerokimi prześwitami na opony i zintegrowanym schowkiem na rurę dolną. Każdy znajdzie tu coś dla siebie.
Czytaj też: Nowy gravel na celowniku? Trek akurat wprowadził dwa nowe rowery specjalnie dla Ciebie
URS 01 jest wyposażony w mostek BMC MTT, zawieszenie Redshift ShockStop i podpory siodełka zapewniające płynniejszą jazdę. URS 01 LT ma widelec amortyzowany MTT opracowany we współpracy z HiRide, a URS AMP LT ma dodatkowo silnik TQ HPR50 i zintegrowany akumulator. Rowery są dostępne w cenie zaczynającej się od 3799 euro (URS Three z SRAM Apex 1/Apex Eagle), a kończą na bagatela 11 999 euro za URS 01 One (z przekładnią SRAM Red XPLR AXS/XX SL Eagle).
Gravele dosłownie na każdy teren
BMC twierdzi, że nowe rowery zapewniają “prawie nieograniczony zasięg” pod względem topografii, krajobrazu i możliwości dla wszystkich rowerzystów. Wszystkie modele mają ramy z włókna węglowego i geometrię “Gravel Fit”, która zapewnia znacznie przyjemniejszą jazdę niż na klasycznym gravelu, przy jednoczesnym zachowaniu precyzji prowadzenia (tak twierdzi producent).
Czytaj też: Tradycyjny i elektryczny rower w jednym. Będziesz na nim siedział, jak król, a i tak wszędzie dojedziesz
Zapożyczenie geometrii z rowerów górskich łączy długi zasięg ramy z krótkim mostkiem. Luźny kąt główki ramy wynoszący 69,5 stopnia poprawi również stabilność przy dużych prędkościach lub na stromym terenie. BMC zaleca 47 mm jako maksymalną szerokość opony w URS, ale ta wartość pozostawia 6 mm luzu między oponą a ramą, co jest zgodne z normami ISO dla ram rowerów górskich.
Podobnie jak rower szosowy BMC Roadmachine X endurance, nowy URS ma schowek w dolnej rurze, z dołączoną torbą do przechowywania. BMC przyjęło również standard widełek SRAM UDH, powołując się na ulepszone osiągi zmiany biegów. Oznacza to również, że jest kompatybilny z najnowszymi napędami SRAM full mount.
Na górnej rurze znajduje się mocowanie bento-style box, a na goleniach widelca mocowania triple boss. Błotniki i bagażnik można zamontować za pomocą wyjmowanego mostka dołączonego do roweru. Widelec ma również otwór do prowadzenia przewodów dla piasty dynamo. Rura podsiodełkowa ma trzy śruby do koszyków na bidony, oferując niskie i wysokie pozycje montażowe lub opcję zamontowania koszyka z trzema kołkami do większych przedmiotów.
Najnowszy projekt URS nadal wykorzystuje sztycę w kształcie litery D, używając tego samego zacisku, co rower górski BMC Twostroke. Według producenta, rama jest również kompatybilna z regulowanymi sztycami o średnicy 27,2 mm.
Więcej informacji o nowych gravelach BMC możecie znaleźć na stronie producenta.