Najważniejszym elementem, który wyróżnia nowe koła DT Swiss, jest zoptymalizowana aerodynamika. Producent skupił się na redukcji oporu powietrza, co w kontekście jazdy na torze, gdzie nawet najmniejsze różnice mogą zadecydować o wygranej, ma kluczowe znaczenie. Profil obręczy został specjalnie zaprojektowany, by przeciwdziałać turbulencjom i zapewniać stabilność przy wysokich prędkościach.
Czytaj też: Kiedy ekologia wkracza do świata rowerów. Takich kół w gravelach jeszcze nie było
Koła wyposażono w szerokie obręcze o niskim profilu aerodynamicznym, które zmniejszają opór czołowy i boczny, jednocześnie zapewniając maksymalną sztywność. Konstrukcja kół gwarantuje płynną i efektywną jazdę zarówno na gładkiej nawierzchni welodromu, jak i podczas dynamicznych manewrów w czasie zawodów. Dostępne są dwa nowe modele: TRC 1400 i T 1800.
Nowe koła DT Swiss sprawdzą się podczas wyścigów i miejskich przejażdżek
Innowacyjnym rozwiązaniem zastosowanym w nowych kołach DT Swiss jest zaawansowana konstrukcja piast oraz użycie lekkich, ale wytrzymałych szprych. DT Swiss skupiło się na osiągnięciu doskonałego balansu pomiędzy wagą a wytrzymałością, co ma kluczowe znaczenie w kontekście rowerów torowych, gdzie każdy gram może wpłynąć na osiągi.
Czytaj też: Aluminiowe koła MTB od Sun Ringlé – solidna alternatywa dla karbonu
Piasty zostały zaprojektowane z myślą o maksymalnej sztywności, co zapewnia idealne przeniesienie mocy z pedałów na koła, pozwalając rowerzystom osiągnąć i utrzymać wyższą prędkość przy minimalnym wysiłku. Szprychy są lekkie i odporne na rozciąganie, co jest istotne w kontekście dynamicznej jazdy na torze oraz w momencie nagłych przyspieszeń.
Nowa linia kół DT Swiss nie ogranicza się jedynie do rowerów torowych. Koła te idealnie sprawdzą się również w rowerach typu fixie, które zyskują popularność w środowisku miejskich rowerzystów.
Dostępne są dwa nowe modele: TRC 1400 Dicut i T 1800 Classic. Te pierwsze mają śliską konstrukcję z unikalnymi szprychami Aerolite i ukrytymi nyplami umieszczonymi w piaście torowej 240 Dicut. Obręcz karbonowa ma 20 mm szerokości wewnętrznej, 27 mm szerokości zewnętrznej i 62 mm wysokości, może pracować w systemie bezdętkowym. Zestaw kół TRC 1400 waży 1689 g i kosztuje 2049 euro. T 1800 Classic to bardziej przystępna cenowo opcja. Ma 24 mm szerokości zewnętrznej, 30 mm wysokości i jest wykonana z aluminium. Ten zestwa waży 1899 g i jest dostępny za 499 euro.