Fascynacja i wspólne emocje – siatkówka rozpala sportowe serca Polaków

Z badania „Siatkówka oczami Polaków”, przeprowadzonego na reprezentatywnej grupie 1001 osób, wynika, że sportem interesują się aż dwie trzecie ankietowanych, a dla co czwartego z nich jest to prawdziwa pasja. Wśród ulubionych dyscyplin siatkówka zajmuje zaszczytne drugie miejsce, zyskując 56% wskazań i ustępując jedynie piłce nożnej (64%). Za siatkówką plasują się skoki narciarskie, lekkoatletyka, tenis i sporty motorowe. Co ciekawe, na liście najpopularniejszych sportowców, których Polacy śledzą w mediach, zaraz za Robertem Lewandowskim i Igą Świątek znalazł się siatkarz Bartosz Kurek. To potwierdza, jak bardzo popularna jest ta dyscyplina w naszym kraju.


Dla ponad połowy fanów sportu oglądanie meczów siatkówki to stały punkt w kalendarzu, a dla 29% to ich ulubiona dyscyplina. Siatkówka, podobnie jak piłka nożna czy skoki narciarskie, jest chętnie oglądana w towarzystwie, choć ponad 50% respondentów woli przeżywać sportowe emocje w pojedynkę. Najpopularniejszym medium do śledzenia siatkówki jest oczywiście telewizja, ale kibice chętnie korzystają również z internetu, by oglądać skróty meczów, czytać analizy i śledzić relacje.
Czytaj też: Najdokładniejszy zegar świata. NIST pobił rekord precyzji pomiaru czasu

Badanie Plusa pokazało również, że 51% Polaków rozumie pojęcie sponsoringu sportowego. Najczęściej utożsamiamy go ze wsparciem finansowym drużyn i zawodników, ale tuż za tym idzie świadomość, że sponsoring to również reklama. Aż 61% Polaków ocenia sponsoring sportowy pozytywnie, a 72% dobrze postrzega działania firm, które w ten sposób wspierają sportowców.

Marki, które angażują się w sponsoring, są postrzegane jako sympatyczne, godne szacunku i wyróżniające się na rynku. Co więcej, wielu respondentów uważa je za zaangażowane w sprawy społeczne. Siatkówka jest doskonałym przykładem, jak sponsoring buduje więź emocjonalną między marką a kibicami.
Czytaj też: Dlaczego przestaliśmy pamiętać numery telefonów? Nauczyciele są bezradni wobec nowego zagrożenia


Siatkówka to coś więcej niż rywalizacja. To sport, który budzi w nas emocje, poczucie wspólnoty i dumę. Dzięki wsparciu sponsorów, takich jak Plus, polscy siatkarze mogą godnie reprezentować nasz kraj na arenie międzynarodowej. Sponsoring w tym przypadku jest postrzegany nie tylko jako reklama, ale jako realne wsparcie dla rozwoju dyscypliny, co budzi w kibicach wdzięczność i sympatię do marki. Najnowsze relacje z Mistrzostw Świata na Filipinach będziemy mogli śledzić na kanałach społecznościowych Plusa, co pozwoli kibicom zajrzeć za kulisy i jeszcze bardziej przeżywać każdą akcję.


Specjalne relacje prosto z Filipin oraz publikacje z siatkarzami dostępne będą na Facebooku, Instagramie i TikToku Plusa.