Posiłek z drukarki 3D

Mówiło się już o organach, strojach czy nawet broni 3D. A co by było, gdyby w czasie misji astronauci mogli jeść, na co tylko mają ochotę i jedynie wciskać przycisk “Drukuj”?

Agencja Kosmiczna NASA chce sfinansować projekt badawczy firmy Systems & Materials Research Corporatio dotyczący żywności 3D, w ramach którego powstanie prototyp uniwersalnego syntezatora żywności.

Urządzenie będzie drukować warstwy żywności z wkładów ze sproszkowanych produktów i olejów, tworząc w ten sposób pożywny i smaczny posiłek.W ten sposób astronauci mogliby zabierać ze sobą jedynie suche składniki, z których w kosmosie za pomocą maszyny, otrzymywaliby zwykłe posiłki. Aby potwierdzić, że pomysł można wcielić w życie Contractor wydrukował tabliczkę czekolady. Teraz prowadzi badania nad drukarką pizzy.

Pizza jest dobrym materiałem do ćwiczeń, ponieważ składa się z kilku odrębnych elementów, przez co każda głowica drukująca ma tylko jedną warstwę do drukowania. Ciasto, złożone ze sproszkowanych składników, byłoby gotowane na gorącej płycie, podczas drukowania, sos – złożony z proszku z pomidorów, oliwy i wody, lub tzw. komponent białkowy, wyprodukowany z mleka, białka zwierzęcego (także z owadów!) lub roślinnego.

Wkłady do drukarek mają mieć aż 30-letni okres przydatności do spożycia – wystarczająco dużo, by odbyć podróż na Marsa. W razie potrzeb, astronauci zawsze będą mogli wrócić do tradycyjnego pożywienia.

Czytaj także:

Ucho z drukarkiPierwsza seryjna biodrukarkaPierwsze strzały z broni 3D