Spektakularnie

„Pamiętaj o elekcji podczas kolejnej erekcji”, „Dla elity penisów” – takimi hasłami reklamuje się amerykański hit pamiątkarski: prezerwatywy z wizerunkiem uśmiechniętego prezydenta USA Baracka Obamy. Do kupienia u sprzedawców ulicznych i przez internet za 20 dolarów (opakowanie zawiera dwie sztuki). Zawartość może nieco rozczarować, bo same prezerwatywy nie wyglądają nadzwyczajnie (to zwykłe dureksy). Te z wizerunkiem Johna McCaina, reklamowane hasłem „Stare ale jare”, są już nie do kupienia; widocznie nie cieszyły się powodzeniem.

Co innego kondomy sygnowane przez Gene’a Simmonsa z zespołu Kiss – ich opakowanie nie tylko zdobiła twarz muzyka pomalowana w charakterystyczne biało-czarne wzory, ale same gumki były koloru czerwonego! „Kiss kondoms” wyeksponowano nawet w Narodowym Muzeum Zdrowia i Medycyny w Waszyngtonie, w części omawiającej syfilis. Na pomysł vipowskich prezerwatyw wpadł już 10 lat temu pewien przedsiębiorca z Europy, który wyprodukował kondomy ze zdjęciem Madonny z nagiej sesji z 1979 r. (w paczce było aż 12 sztuk!). Prezerwatywy szybko zniknęły z rynku, bo prawnicy piosenkarki zagrozili wytwórcy procesem. Ale co tam celebryci! Może lepszym pomysłem są prezerwatywy z własnym wizerunkiem? Takie zamówienie można już złożyć w niektórych sklepach internetowych, np. poprzez stronę: www.condomania.com
 
Na okrągło

Niby nic takiego, a jednak! Okrągłe pudełeczka prezerwatyw halocondoms zdobią najróżniejsze motywy. Na stronie www.halocondoms.com przez cały rok, aż do 31 grudnia, trwa konkurs na projekt opakowania. Wybierają – głosując – internauci. Udział w konkursie może wziąć każdy, kto ukończył 18 lat. Autorzy 10 opakowań, które otrzymają największą liczbę punktów, wygrają dostawę prezerwatyw na lata! Natomiast projekty uznane przez producenta za najlepsze zostaną zrealizowane.

Odważnie

Choć kobiety od zawsze powtarzają, że rozmiar się nie liczy (tylko obwód), to mężczyźni i tak swoje wiedzą. Być może już wkrótce nie będą musieli przykładać linijki, aby zmierzyć swoją męskość – wystarczy condometric, pierwszy na świecie kondom z miarką. Hiszpańska firma Curiosite, która wykonała prototyp, przekonuje, że „to, co liczy się naprawdę, to rozmiar pewności siebie”. I zapowiada, że będą dostępne dwie wersje skali: centymetry i cale, oraz różne kolory i smaki prezerwatyw: naturalny, cytrynowy i bananowy. www.curiosite.com

Wielkomiejsko

W 200 barach, restauracjach i innych popularnych miejscach spotkań Nowego Jorku stoją specjalne pojemniki, z których można pobrać bezpłatną prezerwatywę. Nowoczesne opakowania przyciągają przede wszystkim uwagę nastolatków. To właśnie do nich Nowojorski Departament Zdrowia kieruje swoją akcję przeciwdziałania chorobom przenoszonym drogą płciową i nieplanowanym ciążom. Do wyboru są prezerwatywy dla mężczyzn i dla kobiet. www.nyc.gov/condoms

Ekologicznie

Prezerwatywy amerykańskiego Centrum Różnorodności Biologicznej przypominają, by kochać się odpowiedzialnie. Ogromna liczba ludzi na świecie (6,8 miliarda) stanowi realne zagrożenie dla wielu gatunków zwierząt. Aby zachęcić do rozważnego rozmnażania się, 5 tys. wolontariuszy rozdaje 350 tys. prezerwatyw, których opakowania zdobią wizerunki gatunków, zagrożonych wyginięciem w USA: niedźwiedzia polarnego, jaguara, czarnego chrząszcza amerykańskiego, puszczyka plamistego, żaby skalnej i ślimakojada. Ci, którzy wypełniają formularz na stronie centrum, mogą wygrać dostawę prezerwatyw na całe życie (tj. 1000 sztuk)!

Różnorodnie

Lektura słynnej „Kamasutry” to spore wyzwanie, zwłaszcza że w kilkusetstronicowym traktacie i tak wszystkich interesują głównie pozycje seksualne. Znacznie łatwiej zainspirować się prezerwatywami, których opakowania zdobią pozycje z indyjskiej księgi miłości – do wyboru są 64 obrazki. Atłasowy woreczek zawierający 10 sztuk kosztuje 25 dolarów. Wystarczy na niejedną noc.