“Focus” w TOK FM: ewolucja mózgu [AUDYCJA]

W najnowszym numerze piszemy m.in. o tym, czy nasi przodkowie mieli intymne kontakty z małpami. Ewolucjonizm będzie również tematem naszej audycji w TOK FM – w najbliższą sobotę, 9 marca po godz. 20!

Audycja jest dostępna w formacie MP3 na stronie radia TOK FM. Pobierz podcast!

Jak doszło do powstania gatunku Homo sapiens, obdarzonego wyjątkowo dużym mózgiem? Do czego mógł on być potrzebny naszym przodkom? I dlaczego dopiero 50 tys. lat temu zaczęli go wykorzystywać tak, jak my dzisiaj? Naukowcy do dziś nie są tego pewni, ale pojawia się wiele fascynujących badań i koncepcji z tym związanych. Być może dzięki nim uda nam się zrozumieć nie tylko to, skąd się wzięliśmy, ale i dokąd zdążamy.

Jan Stradowski, szef działu nauki “Focusa” zaprasza do studia TOK FM specjalistów od nauki, technologii i nowych trendów, by dyskutować z nimi o tym, jak wygląda dziś nasza cywilizacja i co czeka ją w przyszłości. W najbliższą sobotę po godz. 20 jego gośćmi będą dr Marcin Ryszkiewicz, geolog i ewolucjonista z Muzeum Ziemi Polskiej Akademii Nauk oraz Marcin Rotkiewicz, redaktor działu naukowego tygodnika „Polityka”