“Focus” w TOK FM: GMO [AUDYCJA]

W najnowszym numerze rozprawiamy się z mitami na temat modyfikacji genetycznych. Ten temat poruszymy też w naszej audycji “Człowiek 2.0” na antenie TOK FM!

Audycji można było posłuchać 26 stycznia po godz. 20 – teraz dostępna jest jako podcast w formacie MP3. Pobierz podcast!

W każdą sobotę kilka minut po godz. 20.00 Jan Stradowski, szef działu nauki “Focusa” zaprasza do studia radia TOK FM specjalistów od nauki, technologii i nowych trendów, by dyskutować z nimi o tym, jak cywilizacja zmienia człowieka. W najbliższej audycji jego gośćmi będą Sławomir Zagórski (biolog, dziennikarz naukowy, przedstawiciel Centrum Nauki Kopernik) oraz dr Konrad Maj, psycholog społeczny ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej,

Z badań opinii społecznej wynika, że 65,9 proc. Polaków w ogóle nie wie, co to jest GMO, 48,1 proc. nigdy się nie zetknęło z tym pojęciem, a 26,9 proc. nie ma żadnej wiedzy na ten temat (więcej). Jednocześnie wielu z nas obawia się roślin modyfikowanych genetycznie i nie chce, aby były one uprawiane na terenie Polski. Skąd biorą się te obawy? Czy naukowcy popełnili jakiś błąd, informując społeczeństwo o nowej technologii? I czy można jakoś „oswoić” GMO?