Sercem Sneak 3 EQ jest przełomowy system Q’AUTO opracowany przez Shimano. To automatyczna przekładnia, która nie wymaga zasilania akumulatorowego. Zamiast tego, wykorzystuje energię wytwarzaną podczas pedałowania, działając na zasadzie zbliżonej do dynama. Dzięki temu eliminuje potrzebę ładowania baterii i ryzyko ich rozładowania w trakcie jazdy.
System działa w czasie rzeczywistym, analizując prędkość, kadencję oraz nachylenie terenu. Na podstawie tych danych dobiera optymalne przełożenie, zapewniając płynne i komfortowe przyspieszanie oraz jazdę pod górę. Co więcej, Q’AUTO uczy się stylu jazdy użytkownika — zapamiętuje manualne zmiany biegów i z czasem dostosowuje automatyczne przełożenia do preferencji rowerzysty. W razie potrzeby można też błyskawicznie przełączyć się na tryb ręczny.

Czytaj także: Ładowanie roweru? Shimano wprowadza rozwiązanie, które cię zaskoczy
Sneak 3 EQ waży nieco ponad 15 kg i został zaprojektowany z myślą o miejskim użytkowniku. Jego minimalistyczna estetyka idzie w parze z praktycznymi detalami: zintegrowane oświetlenie LED, solidny tylny bagażnik, podpórka i szerokie opony, które zwiększają stabilność na nierównych nawierzchniach. Całość uzupełnia w pełni karbonowy widelec, który poprawia komfort jazdy i redukuje masę roweru.

Za skuteczne hamowanie odpowiadają hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano, co daje pewność podczas jazdy w trudnych warunkach pogodowych lub w zatłoczonym ruchu miejskim.
Czytaj także: Rowerzyści o tym marzyli. Shimano szykuje rewolucję na rynku
Rower dostępny jest w kilku wersjach ram i kolorów. Model z ramą HighStep występuje w rozmiarach S do XL i kolorach Chalk oraz Faded Denim. Wariant MidStep można kupić w rozmiarach S do L, w kolorach Chalk i Light Mint. Cena Sneak 3 EQ w dniu premiery została ustalona na 2399 euro.

Debiut Sneak 3 EQ to dopiero początek ekspansji systemu Q’AUTO. Oczekuje się, że kolejne marki i modele wkrótce sięgną po tę przełomową technologię, zmieniając sposób, w jaki myślimy o rowerach miejskich. ROSE Bikes jako pierwsze wykorzystuje ten system w modelu seryjnym, udowadniając, że nowoczesny rower może być jednocześnie inteligentny, prosty i bezobsługowy.