Sercem nowego R.EX-a jest pełnowymiarowy silnik DJI Avinox, znany z wysokiego momentu obrotowego i płynnego działania. Dzięki swoim czujnikom i doskonale zestrojonym sterownikom silnik ten gwarantuje przewidywalną i precyzyjną kontrolę wspomagania nawet przy maksymalnej mocy. Użytkownicy mogą wybierać spośród inteligentnych trybów, takich jak Auto – dostosowujący na bieżąco moc do warunków jazdy – czy Boost, który oferuje krótkie zrywy do 1000 W. Warto tutaj także zwrócić uwagę na konfigurowalne profile jazdy i bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania, dostępne przez aplikację mobilną.
Ostatnie aktualizacje firmware’u przyniosły jeszcze większą elastyczność działania. Teraz tryb Boost działa również w trybach Auto, Trail i Turbo, oferując do 60 sekund wspomagania momentem 120 Nm. Pojawiła się także funkcja szybkiego startu z miejsca oraz możliwość współpracy z napędem SRAM X0 AXS, we współpracy z którym silnik gwarantuje płynne, automatyczne zmiany przełożeń nawet pod obciążeniem.
Czytaj także: Lekki jak szosa, a możliwości jak w pełnoprawnym eMTB. Czego chcieć więcej?
Warto tutaj także zwrócić uwagę na źródło energii. Jest nim nowy, opatentowany akumulator IPU 900 o pojemności 864 Wh, zamknięty w lekkiej, karbonowej obudowie. Bateria ta nie tylko oferuje więcej energii niż standardowy akumulator DJI (800 Wh), ale na dodatek jest od niego lżejsza o 160 gramów. Efektem takich parametrów jest większy zasięg, lepszy rozkład masy i przewidywalne prowadzenie roweru, nawet w trudnym terenie.
Pod względem konstrukcji Rotwild pozostał wierny swojej sprawdzonej filozofii. Nowy R.EX zbudowany jest na karbonowej ramie o skoku 150 mm z zawieszeniem typu mid-high pivot oraz charakterystycznym, podniesionym tylnym trójkątem. W połączeniu z przednim zawieszeniem o skoku 160 mm otrzymujemy wszechstronny rower typu all-mountain, który poradzi sobie również w najbardziej wymagających warunkach enduro.
Czytaj także: Nowa generacja to mini rewolucja. Elektryczne rowery nabierają nowego sensu z Moustache Game
Warto tutaj jeszcze wspomnieć o pewnym ciekawym wyborze marketingowym. Otóż producent silnika, doskonale znana firma DJI zdecydowała się na pewną istotną zmianę: silnik DJI Avinox od teraz będą brandowane samą nazwą Avinox, bez jakichkolwiek odniesień do DJI. To z pewnością odważna decyzja, wszak marka DJI jest powszechnie rozpoznawalna i przyciąga klientów, a Avinox to stosunkowo nowy silnik. Z drugiej jednak strony, Avinox od wejścia na rynek zbiera same pozytywne opinie, więc być może jest to najlepszy moment na zbudowanie niezależnej marki wokół tak udanego projektu.

Rower będzie dostępny w trzech wersjach:
- R.EX Core (8990 euro): zawieszenie Fox Performance, napęd Shimano XT, koła Crankbrothers Synthesis Enduro. Waga: 22,4 kg.
- R.EX Pro (9990 euro): zawieszenie RockShox Lyrik i Super Deluxe Select+, napęd bezprzewodowy SRAM GX AXS. Waga: 22,1 kg.
- R.EX Ultra (12 490 euro): topowe komponenty Fox Float X Factory, napęd SRAM X0 AXS, karbonowe koła Crankbrothers z oponami Schwalbe Albert Trail. To najlżejszy wariant – 21,7 kg w rozmiarze L.
Dzięki połączeniu innowacyjnego napędu, lekkiego i pojemnego akumulatora oraz wyścigowej geometrii, nowy Rotwild R.EX 2025 może być jednym z najbardziej zaawansowanych eMTB dostępnych na rynku. Premiera rynkowa zaplanowana jest na wrzesień 2025 roku.