Ruszają Naukowe Czwartki w BayLab!

Dlaczego krew jest czerwona? Jak wygląda noga muchy w powiększeniu? Po co ludziom innowacje? – na te i inne pytania każdy może znaleźć odpowiedź w salonie popularnonaukowym BayLab.

Stół multimedialny z aplikacjami o zdrowiu, seria fascynujących doświadczeń, zabawy z mikroskopem – to tylko niektóre atrakcje, na jakie zaprasza salon popularnonaukowy BayLab. Jego twórca, firma Bayer, ukazuje tu znaczenie nauki dla codziennego życia. Naukowe Czwartki są elementem programu promowania nauki Making Science Make Sense. Patronat honorowy nad programem objęła Politechnika Warszawska oraz Warszawski Uniwersytet Medyczny.

– Nauka jest fascynująca i zmienia nasze życie na lepsze. Wszystkich, którzy chcą się o tym przekonać – szczególnie rodziców z dziećmi – zapraszamy na Naukowe Czwartki w BayLabie. Nauka dla lepszego życia – to motto firmy Bayer jest jednocześnie hasłem tego miejsca – mówi Monika Lechowska, Dyrektor Komunikacji Bayer Sp. z o.o.

Salon multimedialny BayLab to możliwość spotkania z nauką w namacalnym, praktycznym wymiarze. W części laboratoryjnej salonu można samemu przeprowadzić szereg doświadczeń przy wykorzystaniu sprzętu diagnostycznego i odczynników.

Zbadamy tu m.in. zawartość witaminy C w owocach i warzywach, dowiemy się jak pracuje nasze serce, jak w oku powstaje obraz, który widzimy, oraz jak dbać o nasze zwierzęta, by były zdrowe  Młodzi badacze mogą odkrywać pod mikroskopem fascynujące szczegóły np. komórek narządów, roślin i owadów.  Hitem salonu jest stół dotykowy z wieloma aplikacjami – dzieci natychmiast opanowują jego działanie. W części multimedialnej salonu obejrzymy filmy popularnonaukowe, w tym 3D, ukazujące wpływ nauki na polepszanie naszego życia oraz niezwykłe analogie pomiędzy złożonością i pięknem otaczającego nas świata rzeczywistego a światem nauki.

Naukowe Czwartki ruszają już 13 marca i będą odbywały się średnio co dwa tygodnie. BayLab zaprasza dzieci od 8 roku życia z opiekunami – chętni powinni się zarejestrować na wybrany termin na stronie www.baylab.bayer.com.pl.

BayLab dzieli się przykładami praktycznych doświadczeń również w Internecie: www.facebook.com/BaylabPolska.