Santander Bank udostępnił aplikację bankową dla dzieci

Santander Bank udostępnił aplikację, dzięki której dzieci mogą zapoznać się z zasadami oszczędzania i gospodarowania swoimi pieniędzmi. Aplikacja nazywa się po prostu Santander Mobile.
santander bank ma aplikację dla dzieci

Źródło: Santander Bank

Santander Mobile dla dzieci

Aplikacja Santander Mobile dla najmłodszych użytkowników kierowana jest do dzieci w wieku od 7 do 12 lat. Została przygotowana z myślą o wygodzie i najmłodszych użytkowników, ale nie zabrakło też funkcji bezpieczeństwa. Dzięki nim od najmłodszych lat dzieci mogą nauczyć się dobrych praktyk i ochrony swoich finansów.

Aplikacja dla dziecka wymaga oczywiście nadzoru rodzica. To rodzic lub opiekun może założyć dla dziecka konto w banku Santander i uruchomić bankowość online i aplikację mobilną. Wszystko można zrobić we własnej bankowości mobilnej, w placówce banku lub w bankowości internetowej obsługiwanej przez przeglądarkę.

Czytaj też: Bank Millennium robi ukłon w stronę smartfonów. Skorzystają prawie wszyscy klienci

Dzieci w tak młodym wieku nie będą miały oczywiście do dostępu do dużych kwot. Domyślnie limit transakcji wynosi 50 zł, maksymalny dzienny limit to 100 zł. To jeden z czynników, które powinny nauczyć młodych użytkowników odpowiedzialności finansowej w bezpiecznych granicach.

Ponadto aplikacja mobilna Santander daje dzieciom dostęp do BLIKA, dzięki czemu mogą korzystać z płatności, wypłat i przelewów na telefon. Z pomocą rodziców mogą zarządzać kartą płatniczą oraz oszczędzać na wybrane cele. Aplikacja daje też możliwość kupienia doładowania telefonu w popularnych sieciach. Jest tu także tryb dyskretny, dzięki któremu saldo konta nie jest widoczne w miejscach publicznych – na przykład w szkole.

Dla dzieci dostępna jest historia ich wydatków, rodzice zaś mają pełen wgląd w saldo i transakcje dziecka w swojej bankowości mobilnej i internetowej.

Dla Santander Banku to kontynuacja działań, które wspierają edukację finansową najmłodszych. Dzieci mogą zyskać cenne doświadczenie i poczucie kontroli dzięki temu, że mają możliwość samodzielnego płacenia za swoje zakupy i mogą śledzić swoje oszczędności. Joanna Olszewska, dyrektorka Obszaru Segmentu Klienta Indywidualnego, komentuje:

Od lat wspieramy edukację finansową najmłodszych. Udostępnienie aplikacji mobilnej dla dzieci to naturalna kontynuacja tych działań. Zależy nam, by już od wczesnych lat młodzi użytkownicy uczyli się mądrze zarządzać pieniędzmi, w bezpieczny sposób i pod opieką rodziców. Wierzymy, że takie doświadczenia budują solidne fundamenty na przyszłość.

Biznesowo zaś jest to kolejny krok w rozwoju kanałów cyfrowych Santander Banku.