Młodzi klienci banków rzadko kiedy siadają do komputera, by zająć się swoimi finansami i to przede wszystkim dla nich powstała nowa funkcja w aplikacji banku Millennium. Ta nowość to możliwość potwierdzania tożsamości w usługach elektronicznych administracji publicznej.
mojeID w aplikacji Banku Millennium
Korzystający z aplikacji mobilnej klienci Banku Millennium mogą oczywiście logować się do aplikacji mobilnej z użyciem biometrii lub kodu PIN. W ten sam sposób ma działać potwierdzanie tożsamości w e-Usługach rządowych.
Czytaj też: Włącz BLIK zbliżeniowy i rób zakupy. Możesz dostać 100 złotych
Potwierdzenie tożsamości w urzędach elektronicznych wymaga obecnie tradycyjnego logowania do systemu transakcyjnego Banku Millennium. Klient musi wpisać tam swój login (Millekod) oraz hasło i wybrane znaki dodatkowego identyfikatora (np. PESEL). To uciążliwe, szczególnie dla osób, które korzystają z komputera sporadycznie, a większość rzeczy załatwiają na telefonie.
Dzięki zmianie w aplikacji Banku Millennium, by załatwić sprawę w urzędzie, nie będzie potrzebne logowanie do bankowości elektronicznej w przeglądarce. W nowej wersji aplikacji pojawiła się bowiem możliwość skorzystania z Millennium ID – mobilnej tożsamości, potwierdzanej w aplikacji banku.
Czytaj też: Firmy będą miały łatwiej. Już nie trzeba przechowywać zgłoszeń do ZUS przez 5 lat
Przy logowaniu do usług obsługujących ten sposób potwierdzania tożsamości klienci Banku Millennium na urządzeniu mobilnym będą mieli wybór – logowanie w przeglądarce lub w aplikacji mobilnej. Jeśli wybiorą drugi wariant, wystarczy uruchomić apkę, przyłożyć palec do czytnika telefonu lub podać swój PIN. Potrzeba do tego potwierdzenia tożsamości w placówce banku, a także najnowszej wersji aplikacji bankowej.
Od strony technicznej proces został zaprojektowany jako zaufany przepływ autoryzacyjny, z wykorzystaniem deep linków i bezpiecznym przełączaniem pomiędzy przeglądarką a aplikacją mobilną. […] To rozwiązanie to kolejny przykład projektu realizowanego na styku bankowości i krajowej infrastruktury autoryzacyjnej, który pokazuje, jak można efektywnie łączyć nowoczesne technologie mobilne z wymaganiami regulacyjnymi i interoperacyjnością systemów publicznych
– wyjaśnia Michał Siwko, kierownik Zespołu Projektów Bankowości Mobilnej.
Warto tu dodać, że prawie 3 miliony klientów banku korzysta z bankowości elektronicznej i aż 2,7 miliona z aplikacji mobilnej. Skorzystają więc prawie wszyscy obecni klienci. Bank planuje urosnąć o kolejny milion użytkowników w ciągu najbliższych 3 lat.
Millennium ID bazuje na usłudze mojeID, dostarczanej przez Krajową Izbę Rozliczeniową. Bank wdrożył ją w styczniu 2023 roku.