Przyjrzyj się swoim codziennym rytuałom i nawykom. Sprawdź, jak wpływają na twoje zarządzanie czasem oraz samopoczucie.

1. Od czego zaczynasz dzień?

Np. co robisz, kiedy jesz rano śniadanie albo jadąc do pracy? Czytasz poranne wiadomości? Sprawdzasz dane? Wchodzisz na portale społecznościowe? Jak to na ciebie wpływa – w jakim nastroju zaczynasz pracę?

 

2. Jak kończysz dzień?

Co robisz tuż przed zaśnięciem? Jeśli pracujesz w domu do ostatniej chwili, oglądasz programy lub czytasz wiadomości, które podnoszą ci ciśnienie, zawzięcie dyskutujesz na forach internetowych, nie dziw się, że potem trudno ci zasnąć.

 

3. Jak pracujesz?

Czy jednocześnie słuchasz radia i odpowiadasz na wpadające co chwila do skrzynki maile? Jeśli tak, żadnej z tych czynności nie oddajesz się do końca i często możesz mieć poczucie, że czas przecieka ci przez palce i mimo wysiłku nie doprowadzasz spraw do końca. Odcinaj rozpraszacze i skupiaj się na jednej czynności – zajmie ci dużo mniej czasu.

 

4. Czy masz jasny podział na pracę i odpoczynek?

Możliwość pracy zdalnej to z jednej strony wielka wygoda, z drugiej – pułapka, bo coraz bardziej zacierają się granice między pracą a sferą prywatną. Maile czy prezentacje wysyłane późnym wieczorem albo w weekendy to już nic zaskakującego. W ten sposób praca nigdy się nie kończy. Jeśli chcesz czuć, że naprawdę odpoczywasz, ustal godziny, w których zajmujesz się sprawami zawodowymi, i trzymaj się ich.