W tym celu każdego roku Volkswagen będzie wprowadzał na rynek jeden nowy model typu BEV. Samochody to jednak nie wszystko – Volkswagen kompleksowo podchodzi do konstruowania swojej oferty na płaszczyźnie elektromobilności, oferując rozwiązania ułatwiające użytkowanie aut elektrycznych i hybrydowych typu plug-in.

Tylko w tym roku Volkswagen zamierza dostarczyć klientom około 300.000 samochodów skonstruowanych na platformie MEB. Do tego należy doliczyć około 150.000 aut hybrydowych. Aby klienci z Polski, którzy zdecydują się na zakup samochodu typu BEV (battery electric vehicle) lub PHEV (plug-in hybrid electric vehicle) mogli liczyć na komfortowe ładowanie swojego pojazdu, Volkswagen przygotował wielopłaszczyznową ofertę.

ID.Charger – szybsze i wygodniejsze ładowanie w domu

Za pośrednictwem należącej do Volkswagena firmy Elli, która zajmuje się sprzedażą infrastruktury do ładowania aut elektrycznych, marka prowadzi sprzedaż wallboxów ID. Charger. Urządzenie to umożliwia sprawne ładowanie samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in.

Przedstawiciel marki Elli, Hanns-Christoph Bauer, Vice President of Sales w Volkswagen Group Charging mówi: „ID. Charger umożliwia ładowanie akumulatora samochodu elektrycznego prądem o mocy do 11 kW, co oznacza, że proces ten odbywa się niemal pięć razy szybciej niż w wypadku ładowania z domowego gniazda prądu. Dzięki wallboxowi Volkswagena, rozładowany akumulator o pojemności 58 kWh w modelach ID.3 i ID.4 można naładować w pełni w ciągu około sześciu godzin”. I dodaje: „Wallbox ID. Charger jest oferowany w trzech wersjach, które różnią się zakresem funkcji cyfrowych – ID. Charger, ID. Charger Connect i ID. Charger Pro. Każdy użytkownik samochodu elektrycznego lub hybrydowego Volkswagena znajdzie urządzenie optymalne dla siebie”.

Przed zakupem wallboxa klient ma możliwość wstępnej weryfikacji online (w późniejszym etapie także w warunkach domowych), czy w jego domu jest możliwa instalacja tego urządzenia. Jeżeli nabywca ładowarki ID. Charger sobie tego zażyczy, Volkswagen zapewnia również fachową instalację i rozruch urządzenia.

W podstawowej wersji ładowarka kosztuje 2.099 zł. Łatwa obsługa, zamontowany na stałe przewód z wtyczką typu 2 oraz możliwość ładowania prądem o mocy 7,4 kW (przyłącze jednofazowe) lub 11 kW (przyłącze trójfazowe) sprawiają, że zasilanie akumulatora samochodu elektrycznego czy hybrydowego typu plug-in w domu jest szybkie i komfortowe.

Ładowarka ID. Charger Connect za 2.999 zł jest wyposażona w funkcje cyfrowe. Można ją połączyć z domową siecią i ze smartfonem za pośrednictwem bezprzewodowej sieci WiFi. Opcją dodatkową jest też połączenie za pośrednictwem transmisji danych (z prędkością LTE). Dzięki temu można mieć stałą kontrolę nad urządzeniem i nad procesem ładowania oraz korzystać z praktycznych funkcji, jak sterowanie przy pomocy aplikacji, zdalna diagnostyka urządzenia, kontrola dostępu przy pomocy karty do ładowania oraz regularna aktualizacja oprogramowania.

Topową wersją urządzenia jest ładowarka ID. Charger Pro za 4.449 zł, która oprócz funkcji cyfrowych oraz seryjnego modułu LTE ma również wbudowany licznik energii, który rejestruje jej zużycie z dokładnością do jednej kilowatogodziny. Dzięki temu można lepiej kontrolować pobór energii i w prosty sposób rozliczać rachunki np. za ładowanie akumulatora w samochodzie służbowym.

Zakup wallboxów jest możliwy nie tylko u autoryzowanych dealerów Volkswagena – można się w nie zaopatrzyć także za pośrednictwem strony internetowej https://charging-energy.elli.eco/pl-pl/IDcharger, na której znajdują się również odpowiedzi na szereg pytań związanych zarówno z zakupem, jak i z instalacją ładowarki ID. Charger. 62% wallboxów, które trafiły dotychczas do klientów w Polsce to ID.Charger w wersji Connect. Nieco mniejszą popularnością cieszą się podstawowe wersje ładowarki (trafiły do 33% użytkowników). Topowy ID.Charger Pro jest użytkowany przez 5% osób, które zdecydowały się wybrać wallbox Volkswagena.

We Charge – wygodne ładowanie w trasie

Decydując się na skorzystanie z oferty We Charge, klient zyskuje możliwość ładowania w trasie przy wykorzystaniu tysięcy punktów ładowania według stałych stawek zgodnych ze swoimi preferencjami. Dzięki aplikacji We Charge można znaleźć stacje ładowania w swojej okolicy, łatwiej zaplanować trasę i ładować samochód za pomocą specjalnej karty w publicznych punktów ładowania w całej Europie.

W aplikacji można wykupić jedną z trzech taryf – Free, Go lub Plus. Taryfy są dopasowane do potrzeb różnych grup użytkowników. Podstawowa We Charge Free nie wymaga wnoszenia opłaty miesięcznej i zapewnia podstawowy serwis z wykorzystaniem tylko jednej karty. Ta taryfa jest przeznaczona przede wszystkim dla kierowców aut elektrycznych, którzy rzadko korzystają z publicznych stacji ładowania. Taryfa We Charge Go oferuje korzystniejsze ceny za każde pojedyncze ładowanie akumulatora i jest szczególnie atrakcyjna dla kierowców, którzy regularnie ładują akumulator samochodu elektrycznego na ogólnodostępnych stacjach. We Charge Plus to z kolei taryfa dla tych wszystkich, którzy dużo podróżują - ci kierowcy będą mogli korzystać z europejskich stacji szybkiego ładowania na bardzo korzystnych warunkach.

W ramach aplikacji We Charge swoje stacje ładowania w Polsce udostępnia nie tylko Greenaway, oferujący największą liczbę stacji szybkiego ładowania w Polsce, ale także sieć EV+, która już teraz ma na terenie kraju 60 stacji ładowania, a kolejne są w trakcie instalacji i uruchamiania. Szczegółowe informacje o We Charge oraz opis poszczególnych taryf znaleźć można na stronie internetowej Volkswagena.

Możliwość zasilania samochodu „zieloną” energią

Według badania Volkswagen i InsightOut Lab, osoby rozważające zakup auta na prąd na pytanie: „jakie są według Ciebie najważniejsze powody, które przemawiają za zakupem samochodu elektrycznego?” wymieniają najczęściej chęć ochrony środowiska (61% respondentów). Co istotne, użytkowanie samochodu w sposób nienaruszający bilansu dwutlenku węgla jest możliwy nie tylko za sprawą zastosowania instalacji fotowoltaicznej w swoim domu – specjalne rozwiązanie dla klientów Volkswagena opracowała spółka Polenergia.

Polenergia jest partnerem Volkswagena w Polsce w obszarze elektromobilności, oferując zieloną energię dla wszystkich klientów, którzy posiadają lub kupią samochód elektryczny oraz hybrydowy typu plug-in produkowany przez Grupę Volkswagen. Ponadto, Polenergia jest jednym z liderów polskiego rynku odnawialnych źródeł energii – jej oferta oparta jest w 100% na zielonej energii z brakiem śladu węglowego w strukturze produkcji.

Jarosław Bogacz, Prezes Polenergia Sprzedaż, mówi: „Środowisko nie ma czasu czekać na zmianę naszych zachowań konsumenckich. Użytkownicy samochodów elektrycznych są grupą najbardziej świadomą zagrożeń, jakie stoją przed naszą planetą. Dlatego chcieliśmy udostępnić tym osobom możliwość korzystania z zielonej energii zarówno podczas jazdy, pracy, jak i w czasie odpoczynku – w domu”.
Dla klientów Volkswagena dostawca zielonej energii przygotował trzy propozycje – z gwarancją ceny, z gwarancją rabatu w wysokości 5 procent i z gwarancją rabatu w wysokości 10 procent. Dla pierwszych pięciuset osób, które skorzystają z oferty, przewidziana jest dodatkowa korzyść w postaci dwukrotnego ładowania akumulatora za darmo. Oferta przeznaczona jest dla gospodarstw domowych z całej Polski, których właściciele kupią lub są już w posiadaniu samochodu elektrycznego lub hybrydowego z oferty marek Grupy Volkswagen. Co ważne Polenergia dostarczy zieloną energię nie tylko do ładowania takiego samochodu, ale także do zasilania całego domu. Korzystanie z samochodu elektrycznego będzie wówczas całkowicie neutralne pod względem emisji CO2. Skorzystanie z oferty możliwe będzie za pośrednictwem strony internetowej: https://emobility.vw.polenergia.pl

Polenergia oferuje nie tylko energię elektryczną klientom Grupy Volkswagen, jest też sprzedawcą energii do wszystkich polskich spółek tej grupy.

Grzegorz Lot, Wiceprezes Polenergii Sprzedaż dodaje: „Zielona energia dostarczana przez Polenergię do wszystkich polskich spółek Grupy Volkswagen jest produktem w standardzie Energia 2051 – niezależnie od pory dnia jest to energia pochodząca ze źródeł odnawialnych. Naszą ambicją i misją jest wspieranie wysiłków związanych z transformacją krajowej energetyki w kierunku czystych i odnawialnych źródeł energii oraz rozwojem gospodarki niskoemisyjnej”.

Volkswagen na drodze do neutralności pod względem emisji CO2

Zgodnie ze swoją strategią „Way to Zero” marka Volkswagen konsekwentnie zmniejsza emisję CO2, stopniowo przechodzi na wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych i równoważy emisję dwutlenku węgla, której nie da się uniknąć. Manifestacją tych starań są ID.3 i ID.4, pierwsze modele marki produkowane w sposób neutralny pod względem emisji CO2 w fabryce w niemieckim Zwickau, dostosowanej w 100% do produkcji samochodów elektrycznych. Realizację strategii marki łatwo dostrzec także w ofercie Volkswagena, w której sukcesywnie pojawia się coraz więcej samochodów elektrycznych czy hybrydowych typu plug-in.