Mózg potrzebuje motoryki

Propagując swoją tezę, Cuddy znalazła się w magazynie „Time”, stacji CNN i na scenie TED (jej wystąpienie w internecie obejrzało ponad 36 mln ludzi). Wielkim sukcesem okazała się także jej książka „Wstań”. Najważniejsze chyba jednak jest to, że jej metoda odmienia życie tysiącom ludzi na całym świecie. „Psychologia przez dziesięciolecia zajmowała się umysłem i emocjami, a pomijała fizyczność. To wielki błąd. Dociekania takich naukowców jak Amy potwierdzają starą ludową mądrość: w zdrowym ciele zdrowy duch – i na odwrót” – mówi Diana Nowek, ekspert mowy ciała i założycielka Instytutu Komunikacji Niewerbalnej.

Jak codziennie dodawać sobie pewności siebie?

Przed ważną chwilą

  • Ulubione pozy władcze ćwicz przez kilka minut zaraz po wstaniu z łóżka.
  • W poczekalni nie garb się nad smartfonem.
  • Postój lub pochodź.
  • Jeśli występujesz publicznie, przychodź na miejsce wcześniej niż publiczność. Weź je w posiadanie.
  • Przyjmuj władcze pozy gdzie się tylko da: w windzie, w toalecie, na schodach.
  • Jeśli nie możesz przybrać pozy władczej fizycznie, zrób to w myślach.

W ważnej chwili

  • Siedź/stój prosto.
  • Ściągnij łopatki oraz wypnij klatkę piersiową.
  • Głowa prosto, ale nie za wysoko.
  • Siedząc, trzymaj stopy na podłodze, nie krzyżuj nóg.
  • Ruszaj się, gdy jest okazja.
  • Nie drepcz ciągle, przystawaj.
  • Stosuj otwartą gestykulację.
  • Używaj rekwizytów, by unikać garbienia się (np. ręce oprzyj o stół).
  • Nie spiesz się, gdy mówisz.
  • Nie opuszczaj rąk, nie wykręcaj dłoni.