
Komunikacja w obcym języku wciąż bywa wyzwaniem nawet dla doświadczonych podróżników. Tym ciekawsze wydają się pomysły, które mają przełamać bariery językowe w sposób bardziej naturalny niż dotychczas. Polski producent postanowił sprawdzić, na ile obecna technologia może nam w tym pomóc. Vasco Electronics, krakowska firma specjalizująca się w urządzeniach tłumaczących, zaprezentowała Vasco Translator Q1, urządzenie naszpikowane innowacjami, które mogą całkowicie zmienić sposób, w jaki komunikujemy się w świecie, gdzie znajomość wielu języków staje się coraz bardziej kluczowa.
Vasco Translator Q1- tłumacz z klonowaniem głosu
Wydarzenie zorganizowane w Warszawie przyciągnęło przedstawicieli mediów technologicznych i podróżniczych. Nic dziwnego, ponieważ to, co zaprezentowano, to prawdziwy przełom. Nowy model Q1 oferuje dwie unikatowe funkcje:
- Klonowanie głosu użytkownika – dzięki cyfrowej kopii twojego głosu, translator pozwala na naturalne brzmienie rozmów w obcym języku. Nie będzie już brzmiał jak robot, ale jak ty.
- Call Translator – funkcja umożliwiająca tłumaczenie rozmów telefonicznych w czasie rzeczywistym. To rozwiązanie otwiera nowe możliwości dla biznesu i codziennej komunikacji, niezależnie od tego, gdzie jesteś.
Urządzenie obsługuje 86 języków w tłumaczeniu mowy i korzysta z 10 niezależnych algorytmów AI, co zapewnia wysoką jakość przekładów. Dodatkowo, wbudowana karta SIM zapewnia bezpłatny, dożywotni i nielimitowany dostęp do internetu w prawie 200 krajach. Wszystkie rozmowy i notatki głosowe można automatycznie wysyłać na adres e-mail, co ułatwia ich archiwizację.




Czytaj też: Sztuczna inteligencja nie omija LinkedIn. Twoje dane posłużą do trenowania algorytmów
Firma deklaruje, że będzie rozwijać funkcjonalność Q1 poprzez aktualizacje oprogramowania. Jak twierdzi szef Vasco Electronics, użytkownicy mogą liczyć na nowe funkcje, nad którymi pracuje zespół.
Co bardzo ważne, Vasco Translator Q1 będzie ewoluować technologicznie dzięki aktualizacjom przez Internet. Jeśli w przyszłości pojawi się nowa funkcja, którą obsłuży jego hardware, trafi ona także do Q1. Użytkownik może mieć pewność, że będzie otrzymywać nowe funkcje, nad którymi już teraz pracujemy w kontekście kolejnych, jeszcze bardziej zaawansowanych produktów — Maciej Góralski, CEO Vasco Electronics
Podczas prezentacji ogłoszono również, że nowym ambasadorem marki został Cezary Pazura. Aktor tłumaczy swój wybór podobieństwem pracy tłumacza do aktorstwa – w obu przypadkach chodzi o oddanie sensu i emocji.
Tłumaczenia są trochę jak aktorstwo. Trzeba tu oddać sens i emocje, przekazać właściwy kontekst. I Vasco to wszystko zapewnia – mówi językiem rozmówcy, a mi pozwala lepiej zrozumieć drugą osobę. To fantastyczne rozwiązanie, które stało się dla mnie niezbędne w czasie podróży czy rozmowy z obcokrajowcami — Cezary Pazura, Ambasador Marki
Vasco ma powody do dumy
Vasco Electronics to w pełni polska firma z krajowym kapitałem, która od niemal dwóch dekad rozwija technologie tłumaczeniowe. Bez wsparcia zewnętrznych inwestorów zbudowała pozycję pozwalającą eksportować rozwiązania do kilkudziesięciu krajów. To się opłaciło, bo firma odnotowała w pierwszym półroczu 2025 roku wzrost sprzedaży o 43%, a jej produkty trafiły do ponad 57 tysięcy nowych użytkowników. Firma działa już na blisko 30 rynkach globalnych, w tym w Meksyku i na Litwie. Jej produkty są dostępne nawet w prestiżowych lokalizacjach jak sklep na nowojorskim Times Square. Słuchawki Vasco Translator E1 zdobyły kilka międzynarodowych nagród, w tym Red Dot: Best of the Best i tytuł „Produkt Roku” od Niemieckiego Instytutu Jakości Usług. To pokazuje, że polska firma potrafi konkurować na globalnym rynku.
Czytaj też: Google szykuje jedną z najważniejszych modernizacji swojego sklepu z aplikacjami od lat
Najnowsze urządzenie z funkcjami klonowania głosu i tłumaczenia rozmów telefonicznych to bez wątpienia innowacyjny sprzęt, który ma potencjał, by zmienić zasady gry na rynku tłumaczy. Vasco Electronics konsekwentnie udowadnia, że polskie technologie są w stanie konkurować z największymi na świecie. Nowy produkt to nie tylko zaawansowane narzędzie do komunikacji, ale także kolejny krok w budowaniu globalnej marki, która ma na celu łączyć ludzi i przełamywać bariery językowe.