Chociaż spanie do południa i chodzenie w luźnej piżamie może wydawać się kuszące,  to w dalszej perspektywie z punktu widzenia naszej energii, lepiej gdy dzień ma ustalony porządek, a my dbamy o samodyscyplinę. W ciągu dnia powinien znaleźć się czas i na obowiązki, i przyjemności  (każdego dnia warto znaleźć chwilę na kontakty towarzyskie - choćby te online).

 

Lęk a sen

Kolejną niefizyczną przyczyną zmęczenia jest lęk. Pandemia koronawirusa może wywoływać niepewność i niepokój, a  kolejne doniesienia o ofiarach i wprowadzanych restrykcjach mogą wzbudzać uczucie przerażenia. Uczucia te prowadzą często do pogorszenia jakości snu, co z kolei powoduje niedospanie i rozdrażnienie kolejnego dnia.

Jak przerwać ten cykl? Skutecznym sposobem jest aktywność fizyczna. Ćwicząc online czy (o ile to możliwe) spacerując, możesz poczuć  zmęczenie w mięśniach lub zadyszkę, co jednak przełoży się na zmniejszenie poczucia przytłoczenia i poprawi jakość snu.

Pamiętaj, że wiele osób przeżywa teraz podobne chwile. Zmęczenie to naturalna reakcja, którą można oswoić.