Na paryskich targach motoryzacyjnych koncern Kia pokazał system, który będzie dostępny w samochodach Kia Ceed już od 2009 roku. Ten nowy wynalazek to ISG (Idle Stop and Go), który automatycznie wyłącza silnik, gdy kierowca włącza tzw. bieg jałowy po zatrzymaniu pojazdu lub gdy prędkość samochodu nie przekracza 4 km/h, a dźwignia zmiany biegów jest w pozycji „luz” i wciśnięty jest pedał sprzęgła. W typowych warunkach ruchu miejskiego, przy częstym ruszaniu i zatrzymywaniu, działanie systemu ISG obniża zarówno zużycie paliwa jak i emisję spalin do otoczenia nawet o 15 procent.  
System ISG zastosowany w „eco-ceed” monitorowany jest przez moduł kontrolny (ECU), który steruje „inteligentnym” rozrusznikiem. W przypadku zatrzymania się pojazdu – na przykład pod światłami na skrzyżowaniu – to właśnie moduł ECU decyduje o wyłączeniu silnika. Jeżeli z jakiegoś powodu ilość energii pozostałej w akumulatorze spada poniżej 75 procent wartości maksymalnej albo prądu nie wystarczy na kolejne uruchomienie silnika – program Idle Stop&Go sam się wyłączy. Wtedy samochód przestanie „oszczędnościowo” gasnąć.
Kierowca prawie nie odczuwa działania „zielonego” systemu. Gdy samochód stoi rozruch silnika następuje automatycznie natychmiast po wciśnięciu pedału sprzęgła, a rozruch odbywa się w tym samym czasie, gdy kierowca wrzuca jedynkę.
Zielona Kia Ceed z napędem ISG będzie oferowana z oponami o niskich oporach toczenia, co pomoże zużywać w czasie jazdy mniej paliwa. Do kompletu producent doda pięciostopniową, manualną skrzynię biegów nowej generacji o zmniejszonej wadze oraz silnik Diesla o pojemności 1,6 litra. To na początek, bo później system ISG ma trafić do innych aut tej marki. h.k.