Wszystko, czego potrzebujesz, to w miarę spokojnego miejsca, gdzie (stojąc lub siedząc) będziesz mógł bez przeszkód zamknąć na minutę oczy i śledzić upływ czasu. Nastaw stoper na minutę, zamknij oczy i skoncentruj się na jednym z następujących doznań: dźwiękach, własnym oddechu lub doznaniach w palcach stóp.

→ Dźwięki:

słuchaj otaczających cię odgłosów. Jak mówią nauczyciele medytacji, możesz wyobrazić sobie, że twoje uszy są talerzami anten satelitarnych, które biernie i bezemocjonalnie rejestrują dźwięki.

→ Oddech:

skoncentruj się na oddechu, poczuj doznania w nozdrzach lub w brzuchu podczas wdychania i wydychania powietrza. Pomyśl, że oddech to ktoś, komu poświęcasz całą swoją uwagę.

→ Palce stóp:

skoncentruj uwagę na odczuciach w palcach stóp. Zmusi to twój umysł do ogarnięcia całego ciała i pomoże uchwycić fizyczne doznania obecne w tym momencie. Podczas kolejnych rozmów staraj się przywoływać siebie do pełnej obecności – pomoże ci w tym skupienie na oddechu lub palcach stóp, a potem powrót do rozmówcy. Już nawet niewielka poprawa w zakresie obecności zrobi duże wrażenie na twoim otoczeniu. Bo charyzma nie zależy od tego, ile masz czasu, lecz na ile jesteś obecny w każdej interakcji.