Czy i kiedy wrócimy do restauracyjnej normalności? [Podcast FuTuryści]

Jak pandemia COVID-19 wpłynęła na branżę gastronomiczną w Polsce? Z jakimi wyzwaniami zderzyły się firmy pośredniczące w dostawie jedzenia z lokalu do domu? I jak wobec koronawirusa postępowali organizatorzy czołowych festiwali kulinarnych? O tym wszystkim Magda Pomorska, head of digital engagement food Burda Media, rozmawiała z przedstawicielami czołowych firm z branży gastro w Polsce: Nicolasem Jędraszakiem z Wolt Polska i Maciejem Żakowskim z Restaurant Week.

POSŁUCHAJ PODCASTU

Kilkutygodniowy lockdown wynikający z obostrzeń wprowadzonych w związku z pandemią koronawirusa, znacząco wpłynął na sytuację restauracji. Odbił się też na konkretnych przedstawicielach świata gastronomii: restauratorach, szefach kuchni, załodze kelnerskiej czy dostawcach jedzenia. Niejednokrotnie właściciele restauracji zmuszeni byli do radykalnych działań. Jednocześnie ludzie zamknięcie w domach chcieli zamawiać jedzenie na wynos i tym potrzebom klientów także musiano sprostać.

Nicolas Jędraszak, General Manager Wolt Polska, w podcaście FuTuryście strefa Gastro & Food wyjaśnił, jak ich segment dostosował się do obostrzeń i dbał o bezpieczeństwo zarówno obsługi restauracji, dostawców, jak i odbiorców usługi.

Z kolei Maciej Żakowski, współtwórca Restaurant Week i sieci restauracji ORZO, opowiedział o niebywale trudnym czasie szybkich zmian, kiedy to w trakcie debiutującego festiwalu kulinarnego ogłoszono zamknięcie restauracji.

Wniosków płynących z tych kilku bardzo dynamicznych dla branży gastronomicznej tygodni jest kilka. Część z nich to przestroga i słuszna nauka, ale wiele daje nadzieję na jeszcze sprawniejsze dopasowywanie się do wyzwań przyszłości.

Zapraszamy do wysłuchania podcastu FuTuryści.