Facebook wciąż jest na szczycie, ale można śmiało powiedzieć, że czuje gorący oddech konkurencji na plecach. Z roku na rok ilość czasu jaką poświęcają mu użytkownicy maleje. W tym samym czasie konkurencja jak choćby Snapchat czy Twitter notuje wzrosty. Czas to obecnie najcenniejszy z zasobów, którymi dysponują użytkownicy. To, ile go poświęcaja danemu medium świadczy o jego skuteczności i rynkowej pozycji.
Firma Verto Analytics przeprowadziła badania na użytkownikach w USA. W 2017 roku respondenci poświęcili Facebookowi 14 godzin mniej niż w poprzednim roku. Spadła także ilość uruchomienia aplikacji i czas poświęcony każdemu jej osobnemu użytkowaniu. Wyniki te potwierdziły inne badania, wykonane przez RBC Capital Markets.
Skąd problemy portalu Marka Zuckerberga? Przyczyn może być kilka. Jednym z najgłośniejszych są fałszywe wiadomości (tzw. “fake news” ), których zalew i łatwość z jaką rozprzestrzeniają się w social media mocno podkopał ich wiarygodność. Burza wokół wyborów w USA i akcji rozprzestrzeniania fałszywek zdecydowanie zachwiała wiarygodnością portalu.
Wielu użytkowników od dłuższego spędzania czasu na FB jest spora ilość reklam i postów sponsorowanych. Z drugiej jednak strony te zabiegi pomagają na ustabilizowanie finansowej pozycji giganta.
Innym powodem może być po prostu upływający czas. Facebook stara się nadganiać zaległości śledząc konkurencję i kopiując jej rozwiązania, jednak młodsi użytkownicy coraz chętniej korzystają z innych społecznościówek.
Zobaczcie co dorzuca i testuje Facebook —–>
Źródła: Wirtualne media / Business Insider / Tech Crunch