Kaufland robi porządek na półkach. Będzie wygodniej i bardziej cyfrowo

Sieć sklepów Kaufland planuje sporą zmianę na swoich półkach. Dzięki temu będzie mniej pomyłek i więcej porządku. Klienci na pewno skorzystają.
sklep Kaufland

Źródło: Kaufland

Cyfrowe etykiety w Kauflandzie

Cyfrowa rewolucja, o której mowa, to wprowadzenie cyfrowych etykiet z informacją o cenie towaru w kolejnym dziale w hipermarketach Kaufland. Małe ekrany typu E Ink, do złudzenia przypominające papier, mają zastąpić karteczki umieszczane przez pracowników w „szynach” zamontowanych przy półkach z towarami. Urządzenie tego typu może działać na jednej baterii do 10 lat, gdyż pobiera energię tylko przy zmianie wyświetlanej treści. Ma to liczne korzyści tak dla sklepu, jak i dla jego klientów.

Czytaj też: Lidl wprowadza rewolucyjną funkcję. Zakupy bez kolejki dzięki aplikacji

Centralne zarządzanie cenami wyświetlanymi na etykietach niweluje wszelkie pomyłki, jakie mogą popełnić pracownicy przy rozmieszczaniu etykiet. Proces zmiany ceny jest też znacznie tańszy i szybszy od ręcznej wymiany karteczek. Nie trzeba drukować nowych cenówek, a pracownicy sklepu mają czas na inne, bardziej pilne zadania – na przykład kontrolę świeżości produktów. Sieć Kaufland może dzięki temu zaoszczędzić sporą sumę w skali kraju.

Klienci zaś mają gwarancję, że na cyfrowej etykiecie jest ta sama cena produktu, co w pamięci kasy. Nie będzie więc żadnych zaskoczeń, gdy przyjdzie do płacenia za zakupy. Nie ma też ryzyka, że etykieta się przesunie albo wypadnie i wprawi klienta w zakłopotanie. Rozmieszczenie etykiet cyfrowych zostanie precyzyjnie zaplanowane na podstawie analizy zachowania klientów w sklepie i dopasowane do rozmieszczenia produktów na półkach, powinny więc być czytelne dla klientów i przewidywalne.

Warto wiedzieć, że w polskich sklepach Kaufland można już spotkać etykiety cyfrowe. Od 2020 roku są obecne w dziale z warzywami i owocami. Teraz Kaufland zamierza umieścić je w swoich piekarniach, gdzie ceny towarów są często zmieniane ze względu na promocje i sezonową dostępność produktów.

W pierwszej kolejności elektroniczne cenówki zostały zainstalowane w 770 piekarniach w sklepach Kaufland w Niemczech. Jest ich tam łącznie około 100 tysięcy. Docelowo 170 tysięcy etykiet trafi do 1550 sklepów w ośmiu krajach, w tym w Polsce.

Skanery ręczne i kasy samoobsługowe

Warto wiedzieć, że w wielu sklepach Kaufland można też przyspieszyć robienie zakupów i płacenie w kasie samoobsługowej. Można bowiem robić zakupy ze skanerem ręcznym K-Scan i skanować ceny produktów przy wkładaniu ich do koszyka, a nie przy kasie.

Czytaj też: Nigdy więcej przeskakiwania między sklepami. Amazon pokazał genialną funkcję

Po zrobieniu zakupów w ten sposób wystarczy uregulować należność w kasie samoobsługowej i oddać skaner ręczny. Przy okazji można śledzić, jak rośnie kwota, którą trzeba będzie zapłacić – to kolejna ważna rzecz dla dzisiejszych klientów hipermarketów.

W ten samo sposób można wykorzystać aplikację Kauflandu na smartfon – wtedy skanowanie kodów kreskowych jest możliwe z użyciem aparatu w smartfonie.