To nie jest kolejny zwykły motocykl terenowy. Ranger potężny jak ciężarówka

Rokon Ranger Dual Sport Edition to jednoślad, który rzuca wyzwanie tradycyjnym motocyklom. Ten potwór z napędem na dwa koła może holować ładunek o masie 907 kg, wspinać się po stromych, 60-stopniowych wzniesieniach i przemierzać najdziksze tereny, a także legalnie przemieszczać się po drogach publicznych.
Rokon Ranger Dual Sport Edition

Rokon Ranger Dual Sport Edition

Amerykańska marka Rokon od lat udowadnia, że motocykle mogą być czymś więcej niż tylko szybkimi maszynami na asfalt. Model Ranger Dual Sport Edition to tego najlepszy dowód – wyjątkowy, dwukołowy motocykl terenowy z napędem 2WD, zdolny holować aż 907 kg i pokonywać nachylenia o kącie 60 stopni, co czyni go prawdziwym fenomenem na rynku. Jest potężny, jak ciężarówka, dzięki czemu sprawdzi się w wielu różnych zadaniach.

Rokon Ranger Dual Sport Edition to motocykl do zadań specjalnych

Napędzany 208-centymetrowym, jednocylindrowym silnikiem Kohlera o mocy 7 KM, Ranger nie imponuje osiągami prędkościowymi – w trzecim biegu osiąga zaledwie 60 km/h. Ale to, co traci na szybkości, nadrabia siłą i wszechstronnością. Dzięki automatycznemu konwerterowi momentu obrotowego motocykl doskonale radzi sobie w trudnych warunkach terenowych, niezależnie od podłoża.

Czytaj też: Ten motocykl elektryczny Yamaha weźmie motocross szturmem

Co ciekawe, konstrukcja pojazdu opiera się na stalowej ramie o podwójnych rurach nośnych, jednak brak tylnego zawieszenia został zrekompensowany zastosowaniem dużych, miękkich opon, które absorbują nierówności terenu. Dzięki temu Ranger zachowuje wygodę podczas jazdy, mimo prostej konstrukcji typu hardtail.

Rokon Ranger Dual Sport Edition

Rokon Ranger został zaprojektowany z myślą o wymagających użytkownikach, takich jak służby ratunkowe, leśnicy, myśliwi czy rolnicy. Producent oferuje szeroką gamę akcesoriów, w tym boczne wózki, skrzynie na amunicję i przyczepy ratunkowe. Standardowe wyposażenie modelu Dual Sport Edition obejmuje reflektor, światła kierunkowskazów, klakson, opony zatwierdzone przez DOT oraz cyfrowy wyświetlacz – wszystko, czego potrzeba do jazdy po drogach publicznych (poza Kalifornią, gdzie pojazd nie spełnia norm CARB).

Firma Rokon jest pionierem motocykli z napędem na obie osie. Już w 1958 roku zaprezentowała model Trail Breaker – pierwszy na świecie motocykl AWD. Ranger Dual Sport kontynuuje tradycję marki, oferując nowoczesne podejście do wytrzymałości i funkcjonalności.

Rokon Ranger Dual Sport Edition

Rokon oferuje obecnie siedem różnych modeli, które są odpowiednie do różnych zajęć na świeżym powietrzu, w tym rolnictwa, polowań czy poszukiwań i ratownictwa. Cena Rangera, wynosząca około 10 575 dol., może wydawać się wysoka w porównaniu do standardowych motocykli, ale dzięki unikalnym możliwościom maszyny, znajdą się chętni na jej zapłacenie.

Ranger Dual Sport to coś więcej niż pojazd – to narzędzie do zadań specjalnych. Dzięki napędowi 2WD, solidnej konstrukcji i wszechstronności, ten motocykl wyróżnia się jako niezawodny sprzęt dla najbardziej wymagających użytkowników.