Zgrabny elektryczny rower miejski z silnikiem 500W i zasięgiem do 88 km

Kalifornijska firma Momentum Bikes ponownie zwraca na siebie uwagę, tym razem prezentując odświeżoną wersję swojego flagowego elektrycznego roweru miejskiego. Vida E+ ma stanowić odpowiedź na rosnące potrzeby mieszkańców miast, którzy coraz częściej poszukują alternatywnych środków transportu.
...

Sercem nowego modelu jest silnik SyncDrive Move S o mocy 500W i momencie obrotowym 60 Nm, który wyróżnia się niezwykle płynnym startem. System aktywuje się już przy minimalnym nacisku na pedały, co rzeczywiście może przekładać się na bardziej naturalne odczucia podczas jazdy w porównaniu z niektórymi konkurencyjnymi rozwiązaniami.

Ciekawy rower miejski w rozsądnej cenie

Mózgiem roweru jest technologia SyncDrive wykorzystująca trzy precyzyjne czujniki. W czasie rzeczywistym analizują one siłę nacisku, prędkość i kadencję, dostosowując poziom wspomagania do aktualnych warunków. W trybie pedałowania rower może osiągnąć prędkość 45 km/h, co kwalifikuje go do klasy 3 e-rowerów. Dla tych, którzy wolą mniej wysiłku, dostępna jest opcjonalna manetka za 65 dol. umożliwiająca jazdę bez pedałowania z prędkością do 32 km/h.

Czytaj też: Elektryczny rower o mocy motocykla pojawił się w Berlinie. Navee SP01 może mieć problem z europejskimi regulacjami

Jeśli chodzi o zasięg, producent deklaruje do 88 km na jednym ładowaniu przy korzystaniu z wspomagania pedałowania. W trybie korzystającym wyłącznie z przepustnicy dystans ten zmniejsza się do ok. 69 km. Bateria Energy 700 o pojemności 46,8V i 14,7Ah posiada certyfikat bezpieczeństwa UL 2271 oraz klasę wodoodporności IPX7.

Fot. Momentum Bikes

Równie istotne jest to, że rower został zaprojektowany z myślą o praktycznym użytkowaniu. Może udźwignąć łącznie 136 kg (pasażer i bagaż). Przedni bagażnik wytrzymuje obciążenie do 15 kg, tylny zaś do 25 kg, co czyni go sensownym wyborem na codzienne zakupy czy dojazdy do pracy z niezbędnym wyposażeniem.

Producent oferuje szeroki wybór akcesoriów obejmujących bagażniki, oświetlenie, błotniki, lusterka, sakwy i pasy bagażowe. Całkowita masa roweru z baterią wynosi 28 kg, co w przypadku miejskiego użytkowania nie wydaje się przesadnie utrudniające manewrowanie.

Fot. Momentum Bikes

Przechodząc do kwestii bezpieczeństwa, Momentum Bikes postarało się o pełną certyfikację UL-2849, która obejmuje wszystkie komponenty elektryczne. To ważny argument, biorąc pod uwagę doniesienia o problemach z jakością w segmencie e-rowerów. Hydrauliczne hamulce tarczowe automatycznie odcinają silnik podczas hamowania, co zwiększa poczucie kontroli.

Rama typu low step-through z niskim przekrokiem została zaprojektowana z myślą o dostępności dla różnych użytkowników. Wygięta kierownica zapewnia wyprostowaną pozycję jazdy, a w połączeniu z amortyzowanym widelcem o skoku 80 mm, komfortowym siodełkiem i szerokimi oponami 26 cali tworzy pakiet nastawiony na przyjemność z użytkowania.

Fot. Momentum Bikes

Funkcja elektronicznej blokady E-lock pozwala na wyłączenie wspomagania silnika prostym dotknięciem w smartfonie, co może zniechęcić potencjalnych złodziei. Aplikacja umożliwia również dostosowanie maksymalnej prędkości wspomagania do indywidualnych preferencji i lokalnych przepisów.

Nowy model Vida E+ (2026) kosztuje 2480 dol. i będzie dostępny wyłącznie przez autoryzowanych dealerów Giant Bicycles. W cenę wliczono montaż, podstawowe dopasowanie oraz darmowy 30-dniowy przegląd. Producent oferuje dożywotnią gwarancję na ramę, dwuletnią na komponenty elektroniczne i baterię oraz roczną na lakier i pozostałe części.