Rower elektryczny, który myśli za Ciebie. Momentum Bikes znów zaskakuje rynek

Kalifornijska firma Momentum Bikes ponownie zwraca na siebie uwagę, tym razem prezentując odświeżoną wersję swojego flagowego elektrycznego roweru miejskiego. Vida E+ ma stanowić odpowiedź na rosnące potrzeby mieszkańców miast, którzy coraz częściej poszukują alternatywnych środków transportu.
...

Sercem nowego modelu jest silnik SyncDrive Move S o mocy 500W i momencie obrotowym 60 Nm, który wyróżnia się niezwykle płynnym startem. System aktywuje się już przy minimalnym nacisku na pedały, co rzeczywiście może przekładać się na bardziej naturalne odczucia podczas jazdy w porównaniu z niektórymi konkurencyjnymi rozwiązaniami.

Ciekawy rower miejski w rozsądnej cenie

Mózgiem roweru jest technologia SyncDrive wykorzystująca trzy precyzyjne czujniki. W czasie rzeczywistym analizują one siłę nacisku, prędkość i kadencję, dostosowując poziom wspomagania do aktualnych warunków. W trybie pedałowania rower może osiągnąć prędkość 45 km/h, co kwalifikuje go do klasy 3 e-rowerów. Dla tych, którzy wolą mniej wysiłku, dostępna jest opcjonalna manetka za 65 dol. umożliwiająca jazdę bez pedałowania z prędkością do 32 km/h.

Czytaj też: Elektryczny rower o mocy motocykla pojawił się w Berlinie. Navee SP01 może mieć problem z europejskimi regulacjami

Jeśli chodzi o zasięg, producent deklaruje do 88 km na jednym ładowaniu przy korzystaniu z wspomagania pedałowania. W trybie korzystającym wyłącznie z przepustnicy dystans ten zmniejsza się do ok. 69 km. Bateria Energy 700 o pojemności 46,8V i 14,7Ah posiada certyfikat bezpieczeństwa UL 2271 oraz klasę wodoodporności IPX7.

Fot. Momentum Bikes

Równie istotne jest to, że rower został zaprojektowany z myślą o praktycznym użytkowaniu. Może udźwignąć łącznie 136 kg (pasażer i bagaż). Przedni bagażnik wytrzymuje obciążenie do 15 kg, tylny zaś do 25 kg, co czyni go sensownym wyborem na codzienne zakupy czy dojazdy do pracy z niezbędnym wyposażeniem.

Producent oferuje szeroki wybór akcesoriów obejmujących bagażniki, oświetlenie, błotniki, lusterka, sakwy i pasy bagażowe. Całkowita masa roweru z baterią wynosi 28 kg, co w przypadku miejskiego użytkowania nie wydaje się przesadnie utrudniające manewrowanie.

Fot. Momentum Bikes

Przechodząc do kwestii bezpieczeństwa, Momentum Bikes postarało się o pełną certyfikację UL-2849, która obejmuje wszystkie komponenty elektryczne. To ważny argument, biorąc pod uwagę doniesienia o problemach z jakością w segmencie e-rowerów. Hydrauliczne hamulce tarczowe automatycznie odcinają silnik podczas hamowania, co zwiększa poczucie kontroli.

Rama typu low step-through z niskim przekrokiem została zaprojektowana z myślą o dostępności dla różnych użytkowników. Wygięta kierownica zapewnia wyprostowaną pozycję jazdy, a w połączeniu z amortyzowanym widelcem o skoku 80 mm, komfortowym siodełkiem i szerokimi oponami 26 cali tworzy pakiet nastawiony na przyjemność z użytkowania.

Fot. Momentum Bikes

Funkcja elektronicznej blokady E-lock pozwala na wyłączenie wspomagania silnika prostym dotknięciem w smartfonie, co może zniechęcić potencjalnych złodziei. Aplikacja umożliwia również dostosowanie maksymalnej prędkości wspomagania do indywidualnych preferencji i lokalnych przepisów.

Nowy model Vida E+ (2026) kosztuje 2480 dol. i będzie dostępny wyłącznie przez autoryzowanych dealerów Giant Bicycles. W cenę wliczono montaż, podstawowe dopasowanie oraz darmowy 30-dniowy przegląd. Producent oferuje dożywotnią gwarancję na ramę, dwuletnią na komponenty elektroniczne i baterię oraz roczną na lakier i pozostałe części.