Jak wynika z raportu “State of online events” w 2023 r. spotkania online związane z medycyną okazały się najbardziej dochodowe na całej platformie ClickMeeting. Jeden z użytkowników zorganizował 31 wydarzeń dotyczących szkoleń badań z USG, które sprzedały łącznie 6825 biletów, co przełożyło się na 679 tys. zł przychodu. Z kolei jedno ze spotkań online, dotyczących samodzielnego usypiania dzieci wygenerowało 161 tys. zł przychodu.
Czytaj też: ClickMeeting podsumowuje rok 2023. Co się działo w świecie webinarów?
Bezsprzecznym numerem jeden pod względem ilości spotkań online i biorących udział w nich osób zajęła międzynarodowa szkoła psychoterapii, która oferuje szkolenia dla specjalistów zainteresowanych rozwijaniem swojego warsztatu. W coągu roku utworzyła ona 784 wydarzenia, które zgromadziły łącznie 9745 uczestników. Cały sektor medyczny odpowiadał za 8 proc. wydarzeń na platformie. Natomiast statystyczny ekspert branży medycznej zorganizował w ubiegłym roku 156 wydarzeń z 1830 uczestnikami. Ten trend wcale nie zwolni!
Martyna Grzegorczyk, Marketing Operations Manager ClickMeeting, mówi:
Webinary stały się ważnym narzędziem wykorzystywanym przez ekspertów w celu dzielenia się wiedzą oraz promowania marki. W 2023 roku najbardziej aktywnymi branżami na naszej platformie były marketing i sprzedaż oraz edukacja i szkolenia. Eksperci monetyzują swoją wiedzę, a generowanie przychodów z webinarów jest niezwykle proste dzięki integracji z systemami płatności.
Webinary coraz popularniejsze, uczestników coraz więcej
W 2023 r. ogromną popularnością na rynku webinarów cieszyli się tzw. power userzy. Przykładem może być sportowiec, którego podstawą działan są prowadzone treningi online, ale równolegle tworzy on filmy promocyjne i szkolenia dla innych. Takie osoby odpowiadały za 26 proc. wydarzeń organizowanych na platformie ClickMeeting. Statystyczny power user utworzył rocznie średnio 85 wydarzeń, które przyciągnęły 933 uczestników. Lider zorganizował w skali roku imponujące 1309 spotkań online, w których wzięło udział 12 558 osób.
Czytaj też: Na czym polega zamawianie recept online? Przedstawiamy ten proces krok po kroku
Zaraz za power userami uplasowała się branża marketingu i sprzedaży, której, podobnie jak przed rokiem, dotyczyło niemal co czwarte wydarzenie na platformie, czyli 24 proc. Lider kategorii pod względem ilości spotkań online i biorących udział w nich osób utworzył 2437 spotkań online, które zgromadziły łącznie 28 258 uczestników.
Również branża szkoleniowa i consultingowa wykazała silną obecność na platformie ClickMeeting, odpowiadając za 20 proc. eventów, co potwierdza, że coraz więcej szkoleń przenosi się do świata wirtualnego. Kiedyś był to przymus związany z pandemią, a teraz to sporność na łatwiejsze organizowanie kursów i lepsze zarządzanie swoim czasem. Lider branży zorganizował w ubiegłym roku 419 wydarzeń, przyciągając łącznie 1430 uczestników.
Warto wspomnieć, że webinary związane z edukacją stanowiły 14 proc. wszystkich wydarzeń online. Liderem sektora edukacji była szkoła językowa oferująca lekcje orientalnych języków, z rekordowymi 6619 wydarzeniami, na które zalogowano się łącznie 23 831 razy. Statystyczny edukator tworzył 328 spotkań online, w których udział wzięło 2175 osób w skali roku.
ClickMeeting to polska firma, która powstała w 2011 roku i udostępnia aplikację na całym świecie w 8 wersjach językowych. Platforma do webinarów, czyli rodzaju seminarium prowadzonego za pośrednictwem internetu, działa w przeglądarce internetowej. Nie trzeba żadnej wiedzy technicznej, by w łatwy sposób cieszyć się z funkcjonalności narzędzia.