Pomimo wzrostu spożycia naturalnej wody butelkowanej (wzrost spożycia ilościowego na poziomie 5,3% w stosunku do roku 2007; źródło Nielsen) wiedza Polaków na temat naturalnych wód butelkowanych nadal nie jest wystarczająca. W porównaniu z innymi krajami Unii Europejskiej jesteśmy daleko w tyle. Podczas, gdy statystyczny Europejczyk pije ok. 106 litrów naturalnych wód butelkowanych rocznie, średnie spożycie naturalnej wody butelkowanej przez mieszkańca Polski pozostaje na poziomie 65 litrów. Mniej niż połowa Polaków deklaruje, że pije wodę codziennie, a aż 61% sięga po nią dopiero w momencie, gdy odczuwa pragnienie.

Kiedy Polacy sięgają po naturalną wodę butelkowaną?

Z badań przeprowadzonych na zlecenie Krajowej Izby Gospodarczej „Przemysł Rozlewniczy” wynika, że jedynie 10% Polaków pije codziennie naturalną wodę butelkowaną w zalecanych przez dietetyków ilościach. „Jak wykazują badania większość Polaków nie rozróżnia w ogóle rodzajów wód – każda woda w butelce jest uważana potocznie za mineralną i dla większości konsumentów głównym kryterium wyboru jest to, czy woda jest gazowana czy nie” – mówi dr Mieczysław Kucharski z Krajowej Izby Gospodarczej „Przemysł Rozlewniczy”. Wiedza Polaków na temat wody jest raczej ogólna. Większość nie tylko nie rozróżnia naturalnych wód butelkowanych, ale również nie czyta etykiet, nie wie, jaka woda jest dla nich szczególnie polecana. Tylko 14% badanych przy wyborze wody butelkowanej kieruje się składem mineralnym.

Czym Polacy kierują się podczas zakupu naturalnej wody butelkowanej?