Szukasz restauracji w Google i masz promocje. Wszystko podane jak na tacy

Google szykuje kolejną zmianę w swojej wyszukiwarce. Osoby szukające informacji o restauracjach będą mogły od razu zapoznać się z bieżącymi informacjami, na przykład promowanymi daniami i obowiązującymi promocjami.
wyszukiwarka google

Źródło: Arkan Perdana / Unsplash

Google przygotowuje się do wprowadzenia nowej sekcji z informacjami, którą będzie można zobaczyć podczas wyszukiwania lokali. Tuż pod podstawowymi informacjami o firmie, pochodzącymi z jej profilu w Mapach Google, będzie można zobaczyć, co się w niej dzieje. Tym samym poza zdjęciem wnętrza, adresem i opiniami od razu dostaniemy także bieżące promocje i inne wydarzenia.

Google pokaże, co się dzieje w lokalach

Nowa sekcja nazywa się „W tym tygodniu” i jak nazwa wskazuje, ma pozwalać na wyświetlanie co tydzień nowych treści. W ten sposób będzie można łatwo dotrzeć do klientów z promocjami, informować o wydarzeniach czy muzyce na żywo, nowościach w menu albo po prostu eksponować danie tygodnia. Sposób wykorzystania tego pola zależy już od fantazji restauratorów i właścicieli barów.

Czytaj też: Źle się czujesz? Niedługo Google podpowie, co z tym zrobić

Prowadzący lokale będą mogli uzupełniać te dane co tydzień ręcznie za pomocą funkcji Posts on Google, dostępnej od lat dla marek i firm. Alternatywnie możliwe będzie podłączenie profilu w mediach społecznościowych jako źródło i zdać się na automat. Obsługiwany będzie Instagram, Facebook i X.

W pierwszej kolejności funkcja będzie dostępna w krajach angielskojęzycznych. Potem z pewnością zostanie rozszerzona na kolejne kraje. Niestety jeszcze nie wiemy dokładnie, kiedy ma zostać uruchomiona – na razie mamy tylko krótką zapowiedź z X.