Google przygotowuje się do wprowadzenia nowej sekcji z informacjami, którą będzie można zobaczyć podczas wyszukiwania lokali. Tuż pod podstawowymi informacjami o firmie, pochodzącymi z jej profilu w Mapach Google, będzie można zobaczyć, co się w niej dzieje. Tym samym poza zdjęciem wnętrza, adresem i opiniami od razu dostaniemy także bieżące promocje i inne wydarzenia.
We're excited to announce a new way for restaurants and bars to highlight events, deals, and specials prominently at the top of your Google Business Profile. "What's Happening" puts your timely updates, like "Today's Special" or "Live Music on Saturday," front and center! pic.twitter.com/sRO6VmWnhY
— Google Business Profile (@GoogleMyBiz) May 13, 2025
Google pokaże, co się dzieje w lokalach
Nowa sekcja nazywa się „W tym tygodniu” i jak nazwa wskazuje, ma pozwalać na wyświetlanie co tydzień nowych treści. W ten sposób będzie można łatwo dotrzeć do klientów z promocjami, informować o wydarzeniach czy muzyce na żywo, nowościach w menu albo po prostu eksponować danie tygodnia. Sposób wykorzystania tego pola zależy już od fantazji restauratorów i właścicieli barów.
Czytaj też: Źle się czujesz? Niedługo Google podpowie, co z tym zrobić
Prowadzący lokale będą mogli uzupełniać te dane co tydzień ręcznie za pomocą funkcji Posts on Google, dostępnej od lat dla marek i firm. Alternatywnie możliwe będzie podłączenie profilu w mediach społecznościowych jako źródło i zdać się na automat. Obsługiwany będzie Instagram, Facebook i X.
W pierwszej kolejności funkcja będzie dostępna w krajach angielskojęzycznych. Potem z pewnością zostanie rozszerzona na kolejne kraje. Niestety jeszcze nie wiemy dokładnie, kiedy ma zostać uruchomiona – na razie mamy tylko krótką zapowiedź z X.