Zwykle gdy informujemy o zmianach na platformie YouTube, widać je w przeglądarce i aplikacji mobilnej. Apka dla telewizorów i konsol jest aktualizowana relatywnie rzadko. Tym bardziej warto pochylić się nad zmianami, które zostaną do niej wprowadzone. Dzięki nim dogoni swoje odpowiedniki dla mniejszych ekranów.
YouTube promuje Shorty na TV
Google ujawnił już, co się zmieni w aplikacji YouTube dla Smart TV i konsol do gier. Przede wszystkim zyskają one promocję krótkich filmów, nagrywanych w pionie. Można je kochać, można nienawidzić, ale nie da się przed nimi uciec.
Czytaj też: YouTube zmienia odtwarzacz. Widzowie nie są zachwyceni
Zmiany będzie widać od razu po uruchomieniu apki. Ekran główny dostał bowiem nowe „półki” (grupy ułożone poziomo), na których pojawiają się treści. Na liście znajdują się najczęstsze wyszukiwania, na której znajdą się trzy najpopularniejsze pozycje z wyszukiwarki, „słuchaj ponownie” będzie zawierała kilka najczęściej odtwarzanych utworów muzycznych, dalej pojawią się wykonania na żywo, remixy i covery w jednej grupie.

Kolejna półka to Primetime Channels‚ która będzie zawierała treści z ostatnio odwiedzanych, oglądanych i udostępnianych kanałów na YouTube. Znajdzie się także miejsce na grupę filmów z kanałów oglądanych najczęściej. Fani podcastów będą uradowani, bo aplikacja dostanie osobną kartę, przeznaczoną tylko dla nich. To będzie gratka dla korzystających z kina domowego do takich celów. Będzie można też zapętlić tylko jeden film. Wcześniej taka możliwość była zarezerwowana dla playlist, co zmuszało użytkowników do kombinowania.
Wspomniane wcześniej Shorty będą polecane w strumieniu filmów proponowanych do obejrzenia w następnej kolejności, co zostało przedstawione na grafice poniżej. Znajdzie się tam cały wiersz, przeznaczony tylko dla nich. Taki sam wiersz będzie widoczny na karcie z subskrypcjami użytkownika. Nie da się go wyłączyć, a szkoda, bo telewizory średnio nadają się do oglądania pionowych filmów. Wyjątkiem są niektóre z lifestylowych modeli Samsunga, wyposażone w obrotowe stojaki i wieszaki.

Niemniej posunięcie jest interesujące, zwłaszcza że na smartfonach Google planuje wprowadzić ograniczenie czasowe dla oglądania Shortów, co ma pomóc przywrócić higienę cyfrową w życiu użytkowników smartfonów.
Zmieni się też możliwość podglądania treści. Podobnie jak w aplikacji mobilnej i w przeglądarce, będzie można szybko zapoznać się z kanałem, subskrybowanym kanałem albo wyszukiwanym tematem bez otwierania go.
Czytaj też: Sklep Google Play utrudni robienie zakupów, ale to dobrze
Część nowości jest już dostępna w aplikacji. Pozostałe powinny pojawić się jeszcze przed wakacjami.