NASA upubliczniła niezwykłe zdjęcie Słońca. Przypomina na nim bardzo znajomy wyraz twarzy…

Wydawałoby się, że nic nas nie zachwyci, jeśli chodzi o zdjęcia tarczy słonecznej. Nic bardziej mylnego – to nie jest tylko jednolite złote koło, które świeci nam każdego dnia. NASA opublikowała bardzo nietypową fotografię naszej gwiazdy – przypomina ona na nim uśmiechniętą twarz.

Niewiele czasem potrzeba, aby dzień stał się lepszy. Uśmiech drugiego człowieka potrafi momentalnie rozweselić nasz nastrój. A zdjęcie Słońca, które się do nas “uśmiecha”? Sądząc po żywej reakcji internautów na całym świecie – również.

Czytaj też: Ten dźwięk jest przerażający! Najnowsze nagranie ESA ujawnia, jak brzmi pole magnetyczne Ziemi

Naukowcy z NASA dostrzegli na Słońcu nietypowy układ ciemnych plam, które składają się na niemal dziecięcy uśmiech. Zdjęcie zostało opublikowane na profilu NASA na Twitterze i błyskawicznie obiegło świat.

Jak możemy dowiedzieć się z krótkiego komentarza astronomów, oczywiście „uśmiech” Słońca nie jest prawdziwy, ale nie jest też fotomontażem. Ciemne plamy odpowiadają dziurom koronalnym, z których wydobywają się szybkie wybuchy wiatru słonecznego w kierunku przestrzeni kosmicznej.

Uśmiechnięte zdjęcie Słońca – a jak nasza gwiazda wygląda naprawdę?

Na początku września 2022 roku Narodowe Obserwatorium Słoneczne (NSO) ukazało pierwsze zdjęcia powierzchni Słońca w największej dotąd rozdzielczości. Tylko niektóre teleskopy na świecie potrafią tak szczegółowo obserwować Słońce.

Teleskop Inouye na górze Haleakalā uchwycił chromosferę Słońca oraz obszar „bliższy powierzchni”. Udało mu się wówczas ująć struktury o rozmiarach zaledwie 20 kilometrów! Co przy ogromnych rozmiarach Słońca jest bardzo dużym dokonaniem.

Czytaj też: Taki obraz nieba zafundowała nam NASA! Nagranie ujawniło, co się dzieje z obiektami w kosmosie

Okazało się wówczas, że w mniejszej skali Słońce nie wygląda może tak „rozweselająco” jak najnowsze ujęcie od NASA, ale tego typu obrazy są ważnym krokiem naprzód w poznawaniu budowy naszej gwiazdy.

Więcej:NASAsłońce