Firma Mattel będzie wykorzystywać sztuczną inteligencję na wielu frontach. Oczywiście nie przepuści okazji, by zagonić ChatGPT Enterprise do wykonywania pracy biurowej, ale to nie jest główny powód strategicznego partnerstwa z firmą OpenAI. Celem nadrzędnym jest projektowanie i produkcja zabawek.
Barbie z czatbotem i kolejne filmy
Sztuczna inteligencja ma trafić do nowoczesnych zabawek. Branża zmaga się ostatnio z osłabionym popytem, co jest konsekwencją niepewnej sytuacji gospodarczej. Mattel zamierza więc stworzyć zabawki godne naszych czasów. W informacji prasowej firma Mattel zaznacza:
Korzystając z technologii OpenAI, Mattel wprowadzi magię sztucznej inteligencji do odpowiednich dla wieku doświadczeń zabaw, kładąc nacisk na innowacje, prywatność i bezpieczeństwo. […] Jako kluczowy element tej współpracy, Mattel i OpenAI będą kłaść nacisk na bezpieczeństwo, prywatność oraz ochronę w produktach i doświadczeniach wprowadzanych na rynek.
Mattel tym samym obiecuje nam, że zabawki z generatywną sztuczną inteligencją nie będą gromadziły i wysyłały danych o tym, jak dzieci z nimi rozmawiają. Ponadto zachowanie czatbotów ma być odpowiednie do wieku dzieci, które otrzymają zabawki z AI.
Według ogłoszenia Mattel jeszcze w 2025 roku będzie można kupić zabawki ze sztuczną inteligencją i cieszyć się nowymi doświadczeniami, które zapewni dzieciom firma Mattel. Prawdopodobnie na początku będą to aplikacje towarzyszące i gry. Mattel w reakcji na spadek zainteresowania fizycznymi zabawkami intensywnie pracuje nad produktami cyfrowymi. Ponadto firma zachęcona kinowym sukcesem filmu „Barbie” utworzyła studio filmowe i zamierza nakręcić ekranizację He-Mana, filmy „Matchbox”, „Poly Pocket”, „Monster High” i o Bobie Budowniczym. Niemniej kto wie – może w tym roku pod choinki trafią też lalki Barbie, z którymi będzie można pogadać?
Czytaj też: Kosmiczna Barbie straszy, choć całkiem przyjemnie będzie na nią popatrzeć
Większa jest jednak szansa na to, że zabawki będą projektowane przez AI. OpenAI podkreśla rolę swoich rozwiązań nie tylko w zwiększeniu produktywności w szklanych wieżowcach. Sztuczna inteligencja ma pomóc też w pracy kreatywnej i szukaniu innowacji. W przypadku Mattel może wspierać pracowników przy projektowaniu zabawek i wymyślaniu scenariuszy zabawy na podstawie współczesnych trendów wśród różnych grup wiekowych.
Jednocześnie docierają do nas informacje o tym, że Mattel zwalnia pracowników z różnych działów, w tym z działów projektowania i ze stanowisk kierowniczych. By firma była odporna na zawirowania polityczne produkcja ma być równomiernie rozłożona między fabryki w siedmiu krajach.