Fotowoltaika w popularnej sieci marketów. Miliony złotych w tle 

Odnawialne źródła energii stają się coraz powszechniejsze, a niedługo przekonają się o tym klienci sieci sklepów ALDI. Jak wynika z zamieszczonych informacji, znajdujące się w Polsce markety zostaną wyposażone w instalacje fotowoltaiczne, dzięki którym będą zasilane energią pochodzącą ze Słońca.
Fotowoltaika w popularnej sieci marketów. Miliony złotych w tle 

Plany są ambitne, ponieważ fotowoltaika ma się pojawić na dachach 52 z 274 sklepów znajdujących się na terenie naszego kraju. Łącznie w grę wchodzi instalacja 5,6 tysięcy paneli, a dostarczana przez nie energia mogłaby posłużyć do zasilenia 520 gospodarstw domowych. W skali kraju nie jest to może powalająca statystyka, ale jak na sieć marketów – całkiem imponująca.

Czytaj też: Polsko-chińska współpraca i fotowoltaika w roli głównej. Światowy gigant pomoże naszym rodakom

Rocznie taka inwestycja ma zapewnić około 1,8 mln złotych oszczędności, co na przestrzeni piętnastu lat powinno się przełożyć na kwotę rzędu 27 mln złotych. Realizacją całego przedsięwzięcia zajmie się firma EDP Energia Polska. Jak czytamy na jej stronie, jest to przedsiębiorstwo o mocnej pozycji na rynku, odpowiedzialne za inwestycje na 3 kontynentach i 29 różnych rynkach.

Fotowoltaika ma zostać zamontowana na 52 z 274 marketach sieci ALDI znajdujących się w Polsce. Zamontowanych zostanie około 5600 paneli słonecznych, które dostarczą energii wystarczającej do zasilenia 520 gospodarstw domowych

Według przedstawicieli EDP Energia Polska prowadzony projekt ma nie tylko stanowić krok w kierunku zrównoważonego rozwoju, ale również doprowadzić do obniżenia kosztów energii elektrycznej oraz ograniczenia emisji dwutlenku węgla. W tym ostatnim przypadku mowa o redukcji wynoszącej ponad 2 tysiące ton rocznie. Dla porównania, w tym samym czasie do pochłonięcia podobnej ilości tego gazu cieplarnianego potrzeba byłoby niemal 100 tysięcy drzew. 

Czytaj też: Drony kamikadze wystrzelone z jeżdżącego robota. Cały świat zazdrości Turkom

Nie da się ukryć, iż tego typu działania to dla sieci marketów świetna decyzja pod względem marketingowym. Wcześniej na podobne kroki zadecydował się właściciel sieci Lidl. Ze stanu na wrzesień tego roku wynika, jakoby 123 takie markety były zasilane z wykorzystaniem fotowoltaiki. Wpisuje się to w ogólnokrajowy trend, a być może wręcz międzynarodowy, za sprawą którego rośnie moc zainstalowana w formie fotowoltaiki. Jeśli ludzkość zamierza na poważnie walczyć z emisjami gazów cieplarnianych, to takie działania będą koniecznością.