Archeolodzy, którzy wzięli udział w tej ekspedycji natknęli się na cenne informacje związane z organizowanymi przed wiekami pochówkami. Ustalenia te stoją w sprzeczności z istniejącymi od lat przekonaniami na temat praktyk pogrzebowych z dalekiej Azji.
Czytaj też: Na brzegu tybetańskiego jeziora znaleźli osobliwe obiekty. Wiąże się z nimi historia sprzed 9000 lat
Według dostępnych źródeł królestwo Silla zostało założone w 57 roku, natomiast jego upadek miał miejsce niemal dziewięćset lat później, w 935 roku. Okres szczególnego rozwoju tych terenów nastąpił w drugiej połowie VII wieku, a kryzys rozpoczął się dopiero w IX i X stuleciu.
Nadmorskie miasto zawiera liczne obiekty sięgające czasów starożytnych. Te szczególnie interesujące w kontekście najnowszych doniesień mają postać grobowców, w których składano zmarłych członków rodziny królewskiej i szlachty królestwa Silla. Pochówki te znajdują się na wschód od kompleksu grobowców Daereungwon, w którym spoczywają dwaj słynni władcy królestwa: Cheonmachong i Hwangnamdaechong.
Za badaniami stoją przedstawiciele Gyeongju National Research Institute of Cultural Heritage, którym na przestrzeni ostatnich tygodni udało się odnaleźć dwa grobowce w dzielnicy Jjoksaem. Kiedy archeolodzy przyjrzeli się tym obiektom, zdali sobie sprawę z tego, że mają do czynienia z nieznanym wcześniej rodzajem pochówku pochodzącego z czasów istnienia królestwa Silla.
Królestwo Silla istniało w okresie od I do X wieku. Funkcjonowało na terenie dzisiejszej Korei Południowej
Na czym polegały niespodzianki? Zacznijmy od tego, że dotychczas zidentyfikowane groby składały się z drewnianych ram przykrywanych warstwą ziemi i otaczanych kamieniami. Dwa nowo odkryte pochówki wyglądają zupełnie inaczej, ponieważ są pozbawione tych kamieni. To pierwsze takie znalezisko dotyczące południowokoreańskiego królestwa.
Czytaj też: Mauzoleum władcy Pakistanu kryje makabryczną niespodziankę. Znaleziono pochówki o tysiące lat starsze
Na liście znalezisk znalazły się również różnego rodzaju przedmioty pogrzebowe, takie jak fragmenty ceramiki czy elementy końskich uprzęży. Szczególnie te ostatnie wzbudziły zainteresowanie, gdyż najprawdopodobniej takie artefakty były zarezerwowane dla wysoko postawionych mieszkańców. To cenne spostrzeżenie w kontekście rozważań na temat tożsamości zmarłych.