"Owady są obfite i są cennym źródłem białka i minerałów" - ocenia Eva Mueller, dyrektor ds. leśnictwa w FAO.  "Dwa miliardy osób, czyli jedna trzecia ludności świata, już je owady, ponieważ są smaczne i pożywne" - powiedziała.

Gabriel Tchango z Gabonu powiedział, że insekty stanowią częścią codziennego życia w jego kraju, a niektóre owady, takie jak larwy chrząszczy i termity z grilla - są powszechnie uznanymi przysmakami.

Owady stanowią około 10 procent białka zwierzęcego spożywanego przez całą populację. Raport przygotowany przez FAO wskazuje, że hodowla insektów jest jednym z wielu sposobów na rozwiązanie kwestii bezpieczeństwa żywności i pasz.

Ale autorzy przyznają, że wstręt konsumenta pozostaje jedną z największych przeszkód dla przyjęcia owadów jako żywych źródeł białka w wielu krajach zachodnich.

W podniesieniu rangi owadów może pomóc przemysł spożywczy, na przykład poprzez umieszczanie ich w przepisach i wprowadzenie do menu w restauracjach.

Najczęściej spożywanymi owadami są chrząszcze (31 procent), gąsienice (18 procent) i pszczoły, osy i mrówki (14 procent), koniki polne, szarańcza i świerszcze (13 proc.)

Na całym świecie spożywa się w sumie ok. 1900 gatunków owadów.

Źródło: AFP