Szczęście jest proste, jak dobrze przemyślany talerz. Jeśli odwołuję się do sloganu reklamowego, to dlatego, że radość życia, poczucie, że ma się dużo energii, że o poranku jest się pełnym wigoru, zapału i siły do tego, by zmierzyć się z czekającymi nas dziś wyzwaniami, a także umiejętność optymistycznego patrzenia na świat zależą również od sposobu, w jaki się odżywiamy. I nie mówię tu o zwykłej przyjemności, jaką odczuwamy, siadając do stołu z rodziną lub przyjaciółmi. Mówię o przyjemności długotrwałej, o radości życia, do której dostęp mogą nam ułatwić różne produkty spożywcze.

Aby ta metoda była skuteczna, ważne jest, by spożywać je regularnie, a nie tylko gdy coś dzieje się źle i myślimy sobie, że taka kuracja rozwiąże problem. Oto dziesięć produktów dostarczających czegoś abstrakcyjnego, nienamacalnego i dobrego: szczęścia.

 

1. Olej z wątroby dorsza

Z pewnością nie jest to rodzaj produktu, który można znaleźć w każdej kuchni. Przyczyna: jego okropny smak. Ponieważ znany jest ze wspomagania wzrostu i intelektualnego rozwoju dzieci, możliwe, że proponowano ci go (czytaj: wmuszano) w dzieciństwie i zachowałeś o nim jakieś koszmarne wspomnienia. Dziś jesteś już duży, a olej zasługuje na powrót do twojej diety. Jako dorośli mamy zwykle silniejsze żołądki i mniej uparte charaktery. Dlaczego więc nie spróbować? Warto, ponieważ pośród tysiąca różnych zalet oleju z wątroby dorsza znajduje się też taka: dostarcza on tej przeklętej witaminy D, której tak bardzo brakuje nam zimą, kiedy słońce blednie lub znika. A jak wiesz, niedobór witaminy D stwierdza się bardzo często u osób cierpiących na depresję. Wniosek: olej z wątroby dorsza może być pierwszym krokiem do rozwiązania problemu z psychicznym dołkiem. No, dalej, tylko jedna łyżka – możesz się krzywić i zamknąć oczy, jakoś to przeżyjesz…

2. Szparagi

Należą do tych warzyw, których jedzenie ułatwia neuronom uwalnianie związków chemicznych przywracających energię i dodających motywacji.

3. Papryka

Jest bogata w witaminę B1 i dlatego tak ją kochamy. Niedobór tej witaminy może otworzyć drzwi do pojawienia się depresji.